slechte slaaprituelen
hersenscheten

slechte slaaprituelen

Meestal val ik al bijna in slaap als ik alleen maar aan mijn bed denk en ben ik daadwerkelijk vertrokken zodra ik mijn kussen raak. Maar op sommige avonden gaat er toch iets faliekant mis. Afgelopen week heb ik maar liefst vier nachten niet kunnen slapen (ja, er zijn ergere dingen in de wereld, daar ben ik mij van bewust) en dat gaf mij de kans om verschillende slaaprituelen te proberen. Wat het me heeft opgeleverd? Een hoop frustratie.

Schapen tellen
Als er ooit nog iemand tegen me zegt dat ik schapen moet gaan tellen, draaf ik door. Dit werkt dus echt voor geen meter. Na 5 witte schapen en 1 zwart schaap geteld te hebben, ben ik mijn concentratie kwijt en ben ik in mijn hoofd boodschappenlijstjes aan het maken. Dit herhaalt zich zo’n drie keer. Schade: een uur.

MacBook/iPad/iPhone
Verleidelijk: in bed kruipen met een elektronisch schatje. Onder het mom van ‘ik ben pas een klein beetje moe, dus als ik nog even die uitzending terugkijk bij RTLXL…’. Fou-hout. Dat wordt dus helemaal niets. Het licht van mijn scherm blijkt ineens een bouwlamp en mijn melatonine is plotsklaps verdwenen. Schade: twee uur en een lege batterij van mijn MacBook/iPad/iPhone.

Borrel
De derde dag wilde ik graag slapen en waagde ik me aan iets walgelijk burgerlijks, een slaapmutsje. Waar ik niet op had gerekend was dat de cola waarmee ik mijn Malibu vermengde me enorm veel energie zou geven. Normaal drink ik geen frisdrank (ook al zo burgerlijk), dus dit sloeg in als een bom. Schade: anderhalf uur, vier nachtelijke toiletbezoeken en een kater.

Sporten
Tja, na drie slechte nachten was ik het wel zat. ‘Weet je wat, ik ga me eens flink afmatten in de sportschool! Dat zal Klaas Vaaktelaat leren!’. Zat ik er weer naast. Om half elf bleek mijn lichaam gereset en had ik energie voor tien. Schade: drie uur en een zak kaasknabbels om de honger te stillen.

Zo, dan weten jullie ook weer wat je in ieder geval niet hoeft te proberen. Tenzij je dus wakker wil blijven. Maar dan zal je zien dat het juist niet werkt.

Vorige post Volgende post

Dit vind je misschien ook leuk

14 reacties

  • Reply Anne Solveig 13/01/2013 at 09:17

    Haha, dan weet ik in ieder geval wat ik NIET moet doen :D

  • Reply Anouk 13/01/2013 at 09:22

    Gewoon blijven liggen met je ogen dicht, hoe moeilijk dat ook is.

  • Reply Jolien 13/01/2013 at 11:21

    Ik word juist heel moe van mijn iPhonescherm als ik in bed lig.

  • Reply Lisa 13/01/2013 at 12:13

    Ja, daarom ga ik ook altijd ‘s ochtends sporten :P Slaapmutsje lijkt me ook een verschrikkelijk slecht plan. Eigenlijk is alles wat hier staat slecht. Maar dat wist je al :P

  • Reply Josephine 13/01/2013 at 12:35

    Haha, duidelijk. Of net beginnen aan een serie, de aflevering is dan zo spannend dat je door wilt kijken. Staat gelijk aan minder slapen.

  • Reply Dionne 13/01/2013 at 12:50

    Hahaha bedankt voor de goede tips!
    Hoewel sporten mij wel afmat moet ik zeggen.

  • Reply Sas 13/01/2013 at 12:55

    Oh dat schapen tellen werkt ook niet bij mij :P

  • Reply Dionne 13/01/2013 at 15:19

    Je nieuwe lay-out is prettyyyyy en als je wilt slapen moet je een boek lezen van Reve lezen.

  • Reply Dionne 13/01/2013 at 15:20

    – die laatste lezen dus he

  • Reply LNNK 13/01/2013 at 16:20

    En ook allemaal even herkenbaar… Soms zit ik ‘s avonds te lang achter de laptop, dan weet ik gegarandeerd dat ik niet slaap.

  • Reply Silvy 13/01/2013 at 17:44

    Haha, leuk geschreven! Schapen tellen werkt inderdaad niet. Een lekkere douche nemen voor het slapen gaan, dat werkt bij mij meestal wel.

  • Reply Amanda 13/01/2013 at 17:52

    Haha leuk artikel! Schapen tellen, dat zeker niet haha

  • Reply Kim 13/01/2013 at 19:30

    De tweede is heel erg herkenbaar! Echt vervelend :-(

  • Reply James 14/01/2013 at 16:29

    Drank helpt. zonder frisdrank. het beste is pure wodka (of met een beetje spa rood), of whiskey oid, want in andere dingen zit veel suiker = energie. Maar ja, dat is natuurlijk echt niet te zuipen dus ga ik meestal voor een baileys.

  • Laat een reactie achter

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.