Search
Close this search box.

slechte slaaprituelen

Meestal val ik al bijna in slaap als ik alleen maar aan mijn bed denk en ben ik daadwerkelijk vertrokken zodra ik mijn kussen raak. Maar op sommige avonden gaat er toch iets faliekant mis. Afgelopen week heb ik maar liefst vier nachten niet kunnen slapen (ja, er zijn ergere dingen in de wereld, daar ben ik mij van bewust) en dat gaf mij de kans om verschillende slaaprituelen te proberen. Wat het me heeft opgeleverd? Een hoop frustratie.

Schapen tellen
Als er ooit nog iemand tegen me zegt dat ik schapen moet gaan tellen, draaf ik door. Dit werkt dus echt voor geen meter. Na 5 witte schapen en 1 zwart schaap geteld te hebben, ben ik mijn concentratie kwijt en ben ik in mijn hoofd boodschappenlijstjes aan het maken. Dit herhaalt zich zo’n drie keer. Schade: een uur.

MacBook/iPad/iPhone
Verleidelijk: in bed kruipen met een elektronisch schatje. Onder het mom van ‘ik ben pas een klein beetje moe, dus als ik nog even die uitzending terugkijk bij RTLXL…’. Fou-hout. Dat wordt dus helemaal niets. Het licht van mijn scherm blijkt ineens een bouwlamp en mijn melatonine is plotsklaps verdwenen. Schade: twee uur en een lege batterij van mijn MacBook/iPad/iPhone.

Borrel
De derde dag wilde ik graag slapen en waagde ik me aan iets walgelijk burgerlijks, een slaapmutsje. Waar ik niet op had gerekend was dat de cola waarmee ik mijn Malibu vermengde me enorm veel energie zou geven. Normaal drink ik geen frisdrank (ook al zo burgerlijk), dus dit sloeg in als een bom. Schade: anderhalf uur, vier nachtelijke toiletbezoeken en een kater.

Sporten
Tja, na drie slechte nachten was ik het wel zat. ‘Weet je wat, ik ga me eens flink afmatten in de sportschool! Dat zal Klaas Vaaktelaat leren!’. Zat ik er weer naast. Om half elf bleek mijn lichaam gereset en had ik energie voor tien. Schade: drie uur en een zak kaasknabbels om de honger te stillen.

Zo, dan weten jullie ook weer wat je in ieder geval niet hoeft te proberen. Tenzij je dus wakker wil blijven. Maar dan zal je zien dat het juist niet werkt.

Je las een blogpost van Lenneke Manschot – copywriter en ondernemerscoach. Hier voor jouw tekstuele aantrekkingskracht én om je meer plezier en vertrouwen in het ondernemen te geven.

Ook betere copy en daarmee meer succes? Je oplossingen:

Meer weten? De creatieve dienstverleners en kennisondernemers die mij inhuurden, schreven handige reviews en je vindt hier uiteraard een hele pagina over mij.

Handige ondernemers- en teksttips en exclusieve content voortaan in je mailbox? Leuk! Al meer dan 500 mensen meldden zich ervoor aan. Jij ook?

14 reacties

  1. Ja, daarom ga ik ook altijd ‘s ochtends sporten :P Slaapmutsje lijkt me ook een verschrikkelijk slecht plan. Eigenlijk is alles wat hier staat slecht. Maar dat wist je al :P

  2. Haha, duidelijk. Of net beginnen aan een serie, de aflevering is dan zo spannend dat je door wilt kijken. Staat gelijk aan minder slapen.

  3. Je nieuwe lay-out is prettyyyyy en als je wilt slapen moet je een boek lezen van Reve lezen.

  4. En ook allemaal even herkenbaar… Soms zit ik ‘s avonds te lang achter de laptop, dan weet ik gegarandeerd dat ik niet slaap.

  5. Haha, leuk geschreven! Schapen tellen werkt inderdaad niet. Een lekkere douche nemen voor het slapen gaan, dat werkt bij mij meestal wel.

  6. Drank helpt. zonder frisdrank. het beste is pure wodka (of met een beetje spa rood), of whiskey oid, want in andere dingen zit veel suiker = energie. Maar ja, dat is natuurlijk echt niet te zuipen dus ga ik meestal voor een baileys.

Reageren? Graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Dit is een veilige plek waar we respectvol met elkaar omgaan. ♥️ Je gegevens zijn veilig bij me — en ik meld je ook niet stiekem aan voor mijn nieuwsbrief. Velden met een * zijn verplicht.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.