Wie?

Een woordenschat. Woordwijf. Of gewoon ‘Lenneke’, wat jij wil. Bij voorstelrondjes vertellen we altijd graag meteen wat we doen, in plaats van wie we zijn. Maar iets in mij zegt dat jij allang weet dat ik copywriter en ondernemerscoach ben, dus ik draai het even om.

Lenneke Manschot dus — een 31-jarige Utrechtse die per ongeluk in Lobith is beland (later daarover meer) en die het héérlijk vindt om creatieve (kennis)ondernemers tekstuele aantrekkingskracht en vertrouwen en plezier in het ondernemen te geven. De wetenschap (human design) bevestigt over mij dat ik goed observeer, zie hoe iets beter kan en hoe je iets oplost en dat ik tegen zere benen schop (sorry) om jou aan te zetten tot verbetering. M’n vingers bevinden zich niet alleen graag op toetsenborden — ook op zere plekken. En zo help ik je naar je droom: ondernemen met een goed verhaal en een goed gevoel.

Eind 2018 gooide ik mijn hele leven om. Ik zegde mijn baan op, kocht een huis aan de andere kant van het land (eigenlijk andersom, want zie jij maar eens een hypotheek te krijgen zonder vast contract) en had wel zin in mijn avontuur als freelance copywriter. Eerlijk is eerlijk: die goede zin heb ik nog altijd — het schrijven voor en met opdrachtgevers doe ik al sinds 2015 (en dan ook nog zó spitsvondig dat je teksten lekker scoren) met veel plezier.

Mijn grootste droom is een boek schrijven én uitgeven. Ik zou dan ook graag willen zeggen dat ik momenteel aan mijn debuutroman werk, maar dat zou voor-de-gek-houderij zijn. Voordat mijn roman in de winkel ligt, heb ik nog wat tijd te doden. In de tussentijd doe ik dingen op en met het internet, zoals dingen over de (on)zin van het leven delen op Twitter en op Instagram zie je iedere dag stories over slim ondernemen. Offline lees ik graag en omdat ik zo’n lekkere millennial ben, deel ik online mijn boekrecensies met je. Nou, ja, eigenlijk gewoon al mijn favorieten.

Verder ben ik een #onaangenaammens – als we de onderzoekers van de Universiteit van Michigan mogen geloven. Ik erger me namelijk groen en geel aan dt-fouten, verbeter menukaarten in restaurants en trek wit weg bij ‘zoiezo’. Daarnaast ben ik fervent voorstander van sarcasme, groot fan van overdrijven en houd ik wel van humor om te lachen. Oh – ik houd ook van lekker eten en leuke dingen doen, of is dit nou juist weer iets wat ik als oneliner op mijn datingprofiel had moeten zetten?

Het liefst help ik jou aan een verhaal op een creatieve manier. Een manier die opvalt, in positieve zin. Teksten die bij je passen, zodat je klanten aantrekt die dat ook doen. Ik geloof dan ook niet in concurrentie, omdat ik ervan overtuigd ben dat klanten voor jou kiezen vanwege je persoonlijkheid. Of die van je bedrijf. Juist daarom is goede copy zo belangrijk — je hele marketing (aka de manier om klanten aan te trekken en dus geld te verdienen) draait om wat je zegt of schrijft. Dan moet je wel weten wat voor jou werkt. Copy gaat allang niet meer over dat bij velen allang gezonken kofschip. Het is 90% salespsychologie en 10% schrijven. En 90% van je succes.

Wil je meer weten over mij of mijn kunnen, ontdekken of we samen kunnen werken of wil je om een andere reden met mij in contact komen? Je boft, want de mogelijkheden liggen voor het oprapen. Vul mijn contactformulier in, volg me op Twitter of Instagram of stuur me een berichtje via LinkedIn.
(Kan je eindelijk eens die gratis maand LinkedIn Premium proberen, waar je vier keer per week mails over ontvangt.)

Wat ik je zou vertellen in de lift

… want een goede elevatorpitch kunnen houden is belangrijk: je vertelt binnen een minuut enthousiast en prikkelend wie je bent, wat je doet en welk resultaat dat brengt.

Ping! Ah, we zijn er.

freelennse in de media

Telkens als ik deze tussenkop lees, doe ik dat in mijn hoofd op het deuntje van ‘in de gloriaaa’. Dat feestelijke vind ik ook best wel passen bij het feit dat mensen dingen over mij willen schrijven en zeggen.