Zoek
Sluit dit zoekvak.

Wie?

Van een onzeker, verlegen meisje naar een strategische, zichtbare ondernemer die alles achter zich liet — terwijl iedereen dat raar vond. Van de bijstand naar een bloeiend bedrijf. En geeft jou alles voor meer vrijheid, meer plezier, meer vertrouwen en meer omzet.​

Ik liet alles achter me om mijn lekkere leven te leven
Ja, hallo, Lenneke Manschot hier — een 32-jarige Utrechtse die per ongeluk in Lobith belandde en die het héérlijk vindt om creatieve (kennis)ondernemers tekstuele aantrekkingskracht en vertrouwen en plezier in het ondernemen te geven. Eind 2018 gooide ik m’n hele leven om: ik nam ontslag, kocht een huis aan de andere kant van het land (oké, andersom, want zie jij zonder vast contract maar eens een huis te kopen) en stortte me op mijn ondernemersavontuur. Veel mensen verklaarden me voor gek, want “in zo’n uithoek vind je toch nooit klanten?!”.

Geen dag zat ik zonder werk. Vol goede zin werkte ik als freelance copywriter en huurden allerlei bedrijven me in: van lokale ondernemers tot multinationals. Allemaal hielp ik ze aan een goed, opvallend en creatief verhaal. En tóch knaagde er iets…

 

M’n missie? Online ondernemers met een groot hart leren hoe je jezelf en je aanbod vermarkt, copy schrijft die verkoopt en hoe je op jouw authentieke, integere manier doorlopend je ideale klanten aantrekt — voor meer plezier, vrijheid, vertrouwen en omzet. Zodat jij een voor jou lekker leven leeft.
 

Als je honger hebt, moet je leren vissen én vangen
Ik zag steeds meer ondernemers die maar net het hoofd boven water houden. Ondernemers die zó graag meer mensen willen helpen, maar dat het niet lukt. Doordat ze niet weten te verkopen — ondanks je prachtige aanbod en ondanks dat je goed bent in je vak. Niet gek, want dit leer je ook nergens, tenzij je ernaar op zoek gaat. En als je honger hebt, honger naar meer omzet, naar meer klanten die bij je passen, naar die ‘beloofde vrijheid’ als ondernemer, dan bestaan er twee opties:
1. je krijgt eten (verkopende copy)
2. je leert vissen én vangen (je vaardigheid om verbindend te verkopen), zodat je jezelf áltijd van brood op de plank weet te voorzien

De dood betekende een nieuw begin: een ander bedrijf
In 2022 verloor ik mijn harige thuis. Mijn veilige haven op vier poten. En met hem verloor ik mezelf. En toen tóch alles al op losse schroeven stond, nam ik weer een besluit: eentje die m’n bedrijf omgooide. Weer verklaarden mensen me voor gek, want ik zegde bijna al mijn samenwerkingen — en daarmee m’n goede omzet — op. Ik lanceerde m’n eerste cursus (Copy School) en 218 te gekke ondernemers meldden zich aan. Dat leverde me bijna €20.000 op en veel belangrijker nog: ik leef m’n missie. Door ondernemers te helpen goed geld te verdienen, op een eerlijke en authentieke manier, zodat ze hún lekkere leven leven en de wereld mooier maken.

Ik leerde mezelf nóg beter kennen, na alles wat ik al aan persoonlijke ontwikkeling deed. Want als ik ergens een fascinatie voor heb, is het wel ons brein, ons gedrag, onze emoties en de dingen die dat allemaal beïnvloeden. Ik groeide op in een bijstandsgezin en geld was bij ons thuis een bron van kwaad.

Als we het dan over beïnvloeding hebben — dit was me er eentje. Met de overtuiging dat ik voor een duppie geboren was en nooit een kwartje zou worden, is het ondernemen me niet bepaald met de paplepel ingegoten. Ik worstelde me los van belemmeringen en patronen en besloot m’n eigen waarheid te vinden.

Het moment dat alles samenkwam
M’n hele leven lang keek ik al anders tegen dingen aan. Nooit begrepen waarom we het zo normaal vinden om iedere dag in de file te staan naar kantoor. Waarom we blijven roepen dat een vaste baan veiligheid is — en ondernemen onzeker. Dat alles maar ingewikkeld moet. Dat je alleen geld mag verdienen als dat moeite kost. En dat je vooral heel hárd moet werken.

Ik ga liever voor slim. Efficiënt. Met plezier. En met impact.


Toen ik human design leerde kennen en ontdekte dat ik een Projector ben, viel er zó veel op zijn plek. Het bevestigt over mij dat ik goed observeer, zie hoe iets beter kan, hoe je iets oplost en dat ik tegen zere benen schop (sorry) om jou aan te zetten tot verbetering.

Dus help ik jou (kennisondernemers en dienstverleners met een groot hart, die de wereld willen verbeteren) jezelf en je aanbod te vermarkten, copy te schrijven die verkoopt en doorlopend op jouw authentieke, integere manier je ideale klanten aan te trekken. Voor meer plezier, vrijheid, vertrouwen en omzet. Zodat ook voor jou alles samenkomt en je een voor jou lekker leven leeft.

Ik groeide op in de bijstand en drink nu bijna elke dag champagne 🥂
Als ik ‘als ik het kan, kan jij het ook’ geen giftige vorm van positiviteit vond (laten we wel wezen: van die beruchte 7 vinkjes heb ik nog niet de helft, maar ik ken m’n privileges en ben me bewust van het feit dat je altijd een portie geluk nodig hebt), had ik precies dat geschreven. Het is eeuwig zonde als je je laat tegenhouden door het idee dat een lekker leven leven per definitie niet voor jou is weggelegd.

Je bent hier maar zo kort. Laat je niet tegenhouden door wie of wat dan ook. Maak het mooi. ✨

Zullen we het samen doen?
Voel je een kriebel om eíndelijk al die mensen waar jij de oplossing voor hebt te gaan helpen? Meer omzet te draaien, meer vrijheid te ervaren en meer plezier te voelen in het ondernemen? Leer jezelf en je aanbod zó vermarkten dat je ideale klant niet anders kan, niet anders wil, dan ‘ja’ tegen je zeggen. Terwijl jij lekker jezelf blijft en geen dingen hoeft te doen of schrijven waar je niet achter staat.

Wat ik je zou vertellen in de lift

… want een goede elevatorpitch kunnen houden is belangrijk: je vertelt binnen een minuut enthousiast en prikkelend wie je bent, wat je doet en welk resultaat dat brengt.

Vind me naast mijn blog ook op Instagram, waar ik in korte video’s veel deel over mijn leven als ondernemer, copywriter en ondernemerscoach.

freelennse in de media

Telkens als ik deze tussenkop lees, doe ik dat in mijn hoofd op het deuntje van ‘in de gloriaaa’. Dat feestelijke vind ik ook best wel passen bij het feit dat mensen dingen over mij willen schrijven en zeggen.

Copy koffie

website-advies: beter verhaal, meer verkopen

Cursus Copy School

zuiver & zinnig zichtbaar: verander 'bye' in 'buy'

Copywriting

met de minste moeite tekstuele aantrekkingskracht