Zoek
Sluit dit zoekvak.

Copy koffie

Website-advies:
meer omzet, meer jezelf


Goede copy is 90% van je succes — niet alleen hoe je iets schrijft, maar ook wát.

Ontdekken waar jij kansen en dus omzet laat liggen? Boek copy koffie en krijg handvatten en voorzetjes voor teksten die scoren.

Al is je marketingstrategie nog zo briljant; als je copy en website niet goed zijn, is het waardeloos. En weggegooid geld, dat ook. Drie ingrediënten voor een website die omzet oplevert:

Dat weet je best, want je loopt inmiddels al een tijdje mee in het ondernemersvak. Het gaat ‘best oké’, maar je weet dat er meer in zit. In je bedrijf, in je omzet en in jou. Je weet dat je aanbod klopt én dat je website beter kan, of liever gezegd ‘moet’, want bezoekers komen wel, maar kopen niet. Je ideale klanten voelen zich niet aangesproken, niemand neemt je aanbod af en heel sporadisch neemt iemand tóch contact met je op. Nee, ‘t is nog steeds niet waar je op hoopte. Goede copy schrijven die scoort lukt jou met een goede voorzet wel — je wil vooral horen waar je kansen en dus omzet laat liggen, waar het niet zo goed gaat, wat de fix is en hoe je dat voor elkaar krijgt.

And that’s where copy koffie comes in. Want mensen die beweren dat goede ideeën beginnen met goede koffie, spreken maar de halve waarheid; daar hoort copy bij. Copy koffie is het drinken van een digitaal bakkie koffie — of thee, als dat meer jouw… cup of tea is —, nadat je feedback op je website kreeg. Feedback in de vorm van een adviesrapport: antwoord op de vragen die je hebt, maar ook dingen die mij opvallen. Bijvoorbeeld waar je copy saai en wollig is, waar je je ideale klant een stuk eenheidsworst voorschotelt, hoe je je aanbod verduidelijkt én waarom de lezer het wil hebben (en wel nu) en de tik- of taalfouten. Kortom: wat je ook maar wil weten over je teksten. En dus ook wat je niet per se wilde weten, maar wat jou wel verder helpt. Wees gerust: ik ga je niet vertellen dat je zo lekker in je kracht staat of dat je je anders voor moet doen om meer klanten te krijgen. Nee, het is concrete businesscoaching waarbij je ontdekt waar het niet zo goed gaat, wat de oplossing is en hoe je dat voor elkaar krijgt. Je krijgt je blinde vlekken te zien en dat is maar goed ook, want die kosten je bergen tijd, energie en geld.

Je leert je website conversiegerichter te maken: je ideale klant nieuwsgierig te maken, te prikkelen én enthousiast actie te laten ondernemen. Met als resultaat groei (van jou en je bedrijf), meer omzet en meer winst.

jij

Opwarmen

1 / je zette je website online en komt nu tot de conclusie dat-ie niet genoeg geld oplevert – je weet dat het beter kan, maar niet hóe

2 / levert me een berg vragen aan, zodat je zeker weet dat je ook die niet-te-googelen antwoorden in je adviesrapport vindt

ik

Koffie pruttelt

3 / bekijk je website van top tot footer

4 / schrijf overzichtelijk wat me op valt: van Heel Goed tot Dit Mag Beter (en dat doe je zo)

5 / maak een adviesrapport met concrete tips en tekstvoorzetjes die je website en je positionering verbeteren (dus geen volledig uitgewerkte pagina’s: ik geef de voorzet, jij kopt ze in)

jij

Alsjeblieft, je copy koffie

6 / ontvangt het adviesrapport en een uitnodiging voor het videobellen

7 / leest je persoonlijke rapport op je gemak door, noteert welke aanvullende – of zelfs nieuwe – vragen je wil stellen tijdens het videobellen

8 / krijgt tijdens dat gesprek een berg energie, zin en vertrouwen om de tips door te voeren voor een website die beter verkoopt

Copy koffie is heel uitgebreide businesscoaching, waarbij ik me heel concreet heb verdiep in je website, de teksten en je positionering. Volgens schrijfster en journalist Lianne Sanders is de — ik citeer — ‘gigantische waarde echt enorm’ en ‘krijg je zo’n rapport nergens’: “Het is geen gelul in de ruimte. Je geeft heel concrete handvatten hoe iemand de website en positionering sterker kan maken.”

Copy koffie klinkt dan misschien wel heel gezellig — dat is het niet altijd. Soms doet het adviesrapport ook even zeer, maar beschouw dat vooral als groeipijn. 😄 ❤️

Voor wie?

Voor jou als je…

  • weet dat je copy beter kan, beter móet, omdat je kansen en daarmee geld laat liggen
  • zin hebt in een partijtje nieuwe ideeën en een berg energie om na al die tijd uitstellen je webteksten aan te pakken
  • al wel hier en daar wat klanten hebt, maar lang niet altijd je ideale
  • wil aanscherpen: je propositie, je boodschap, je websitecopy
  • ooit je website online zette en verder nooit meer echt naar je teksten keek
  • twijfelt of het wel goed is wat je doet
  • wil weten waar je veel meer uit kan halen
  • graag meer inschrijvingen wil voor je nieuwsbrief
  • een stoot nieuwe energie kan gebruiken om je bedrijf weer te verbeteren

‘Jáha, maar wat voor bedrijven?’ O. Nou, tot nu toe werkte ik met ondernemers in de verslavingszorg tot accountants, van marketingbureaus tot vrijwilligersorganisaties, van coaches tot creatieven en van lokale ondernemers tot multinationals. Grote kans dat ik ook jou kan helpen. Dus ben je…

  • copywriter
  • contentspecialist
  • designer
  • marketeer
  • kennisondernemer
  • blogger

… én wil je nu eindelijk eens weten hoe je je webteksten zó verbetert dat ze nu wel voor klanten zorgen? Boek dan je copy koffie. Je leert de theorie direct naar jouw praktijk te vertalen. Je ontdekt hoe (goed) copy werkt en hoe je met relatief simpele aanpassingen een groot verschil in resultaat krijgt.

Na copy koffie

De spelregels

Dit is wat copy koffie de ondernemers die je voorgingen opleverde:

gebruik de pijltjes om meer reviews te lezen

Oké, leuk, kunnen we het ook nog even over jou hebben?


Ja, nou, zeker! Als fervent Instagrammer en millennial praat ik natuurlijk graag over mezelf. Hai, Lenneke hier. Grote kans dat je me kent via Instagram, Twitter of doordat je ooit op mijn blog stuitte. Eind 2018 gooide ik mijn hele leven om. Ik zegde mijn baan op, kocht een huis aan de andere kant van het land (eigenlijk andersom, want zie jij maar eens een hypotheek te krijgen zonder vast contract) en had wel zin in mijn avontuur als freelance copywriter. En die goede zin heb ik nog altijd. Schrijven voor opdrachtgevers doe ik al sinds 2015. En dan ook nog zó spitsvondig dat de teksten lekker scoren. Inmiddels heb ik dus al heel wat websites gezien, teksten geschreven en conversietechnieken ontdekt — voor ondernemers in de verslavingszorg tot accountants, van marketingbureaus tot vrijwilligersorganisaties, van coaches tot creatieven en van lokale ondernemers tot multinationals. Grote kans dat ik ook jou kan helpen aan webteksten die wél verkopen. 🚀

Bakkie doen?