Copywriting

Tekstuele aantrekkingskracht met de minste moeite voor jou

Stap in dit copywriting-traject voor helderheid in je copy en koppie, wervende teksten geschreven door een expert en een hogere omzet

Wervende teksten wil je. Er zeker van zijn dat wat jij aanbiedt en de waarde ervan ook echt goed overkomt bij de potentiële klant. Schrijven is je expertise niet, maar je weet dondersgoed dat het een cruciaal onderdeel is om een goede omzet te draaien. Allemaal leuk en aardig om zelf aan de slag te gaan, maar jij bent een ondernemer die al weet wat-ie wil vertellen, wat je écht verkoopt en je vindt het gemakkelijk om het schrijven van je copy uit handen te geven aan een expert. Je bedrijf groeit, verandert — en het is tijd dat je copy daarbij past. Weet wel dat je ook zelf aan de bak moet (appeltaart, graag ) als je het schrijven van je teksten uitbesteedt. Copy is zo goed als de input die je levert. (En, ja, daar help ik je natuurlijk bij door de juiste vragen te stellen.)

Wervende teksten wil je. Er zeker van zijn dat wat jij aanbiedt en de waarde ervan ook echt goed overkomt bij de potentiële klant. En dat is een dingetje, want…

Maar je weet dondersgoed dat het een cruciaal onderdeel is om een goede omzet te draaien. En dat goede copy alleen aanslaat als je precies weet wie je ideale klant is (en nee, dat is niet ‘een vrouwelijke ondernemer met geld’), wat je écht verkoopt en als je een eigen visie hebt.

Allemaal leuk en aardig om zelf aan de tik te gaan en een hele website neer te zetten; daar heb jij alleen niet zo veel zin in. Dus kies je voor deze combinatie van businesscoaching en tekstuele aantrekkingskracht. Jij bent een creatieve kennisondernemer of dienstverlener die het gemakkelijk vindt om het schrijven van je copy uit handen te geven aan een expert. Je bedrijf groeit en verandert — en het is tijd dat je copy daarbij past. Jij weet dat je een specialist nodig hebt, zodat we er in dit traject samen voor zorgen dat je…

Kortom: je bedrijf groeit, verandert — en het is tijd dat je copy daarbij past. Weet wel dat je ook zelf aan de bak moet (appeltaart, graag 🤪) als je het schrijven van je teksten uitbesteedt. Copy is zo goed als de input die je levert. En, ja, dat is dus precies waar ik óók bij help, door o.a. de juiste vragen te stellen.

"Ze weet heel goed hoe ze jouw doelgroep echt kan raken met vlotte teksten die echt passen. Ze schrijft naar mijn mening ook echt unieke teksten, dus teksten die echt opvallen. Dus ik ben ongelooflijk dankbaar voor en blij met het eindresultaat van mijn teksten voor de vernieuwde homepage en een nieuwe landingspagina. Ik kan elke ondernemer Lenneke van freelennse aanraden! Omdat we vaak denken dat teksten schrijven — en dat geldt ook voor mijn vakgebied, voor webdesign —, dat we denken: ‘oh, dat doe ik zelf wel’. Maar als je écht een professionele indruk wil maken en als je echt, ja misschien een beetje next level wil gaan met je bedrijf, de juiste doelgroep weten aan te spreken, dan zijn goede teksten echt superbelangrijk. En jij en ik zijn allebei geen tekstschrijver, dus huur vooral een professional in. En daar is Lenneke uitermate geschikt voor. Dank je wel, Lenneke!”

— Yoany Brandon Bravo

Wervende webteksten waarmee je
boeit, bindt en verleidt

Inmiddels is Nederland gevuld met bijna net zo veel bedrijven als mensen. Dus moet je eruit springen om van ‘een van de velen’ naar dé logische optie voor je doelgroep te gaan. Om vertrouwen te winnen van je doelgroep, een band op te bouwen, om bij ze binnen te komen als Miley Cyrus. 💣 Ik wil niet zeggen dat je zonder goede copy nergens bent, maar je bungelt wel onderaan de Ladder Van Bedrijven Om In Te Huren. Hoe leuk je product of dienst ook is — als de stem van je website niet past bij jou en je publiek, dan verkoop je waarschijnlijk niet zo veel als je wil. Ontzettend zonde. Ik help je door je verhaal te vertalen naar wervende webteksten. Zo veel mogelijk mensen moeten genieten van jou en je bedrijf! Tijd voor killer copy.

Ben jij…

Mooi. Dan is het tijd om aan de slag te gaan. 👏

Dit is hoe je die wervende webteksten krijgt

Letters op (digitaal) papier toveren, dat is het probleem niet. Teksten schrijven die klanten opleveren — da’s andere koek. Copy is van onschatbare waarde voor je bedrijf, want het bepaalt grotendeels je succes. Het is namelijk hét verschil tussen een ‘k, thx, bye’ en een klant. Tussen euro’s op de bank en niks op brood. Dit traject is zo veel meer dan ‘even’ wat teksten tikken. Je koopt hier helderheid in je kop en copy, vertrouwen in je vernieuwde aanbod en het succes ervan en toewijding. Are you in? 🔥 Dit is hoe het werkt. 👇🏻

1.

Koppen bij mekaar

Dit had ik dan met hippe woorden ‘deep dive’ kunnen noemen, maar wat je eigenlijk wil weten, is wat dat inhoudt. Nou: we doen een uitgebreid (online) voortraject, want jouw input is de basis van de copy — die dan weer de basis is van het succes van je bedrijf. Dus we vinden uit wie jouw ideale klant is (want: je doelgroep verkleinen is je omzet vergroten), hoe je je aanbod het slimst en efficiëntst insteekt (zijn al die diensten en producten nodig of is het beter iets te schrappen?) en wat je precies wil bereiken met je website: in welke fase van de klantreis bezoekt je doelgroep je online plekkie? Dit is dan wel de manier om met de minste moeite voor jou aan tekstuele aantrekkingskracht te komen, maar zoals ik al schreef: je moet ook echt zelf aan de bak. (Naast appeltaart accepteer ik ook doorgebakken patat.)

2.

Meer dan alleen winnende woorden in een leuke volgorde: helderheid in je kop en copy

Je staat op ‘t punt om met je bedrijf de volgende fase in te gaan. Hoe lekker is het dan als een expert in commerciële teksten — die sales en ondernemen snapt — met je meekijkt en je advies geeft? Zodat je kernboodschap klopt, dat je teksten niet voor iedereen (en daarmee dus niemand) zijn, dat je aanbod klopt, dat je website logisch en duidelijk is? Dit gaat véél verder dan een ‘leuk tekstje’. Dit is helderheid in je kop en copy. We werken je ideale klant uit én je krijgt een stijlgids, zodat je hierna ook passende copy schrijft voor je socialemediakanalen, e-mails en meer.

3.

Sit back en relax (jij dan, ik ga aan de tik)


Alles heerlijk helder? Te gek (voor woorden), dan ga ik aan de tik. Jij ontvangt de teksten in je mailbox en dan is het aan jou om feedback te geven. Zet ik, als het nodig is, nog even de puntjes op de i en daarna zet jij de teksten online. Laat die kassa maar rinkelen!

Oké, maar wat schrijf je dan?


Naast uiteraard geschiedenis (🤪 ), schrijf ik — in tegenstelling tot andere copywriters — alleen nog complete websites. Simpelweg omdat ik een andere visie heb: alleen een losse salespagina schrijven, is als een (vegetarische) frikandel zonder mayo. Is het dus net niet. Briljante copy voor je advertenties doet niets als de landingspagina niet klopt. Een onweerstaanbare ‘over mij’- pagina, terwijl-ie niet matcht met de rest van je teksten is als een worst (wel curry-, want ik woon aan de Duitse grens) voorhouden en ‘m weer wegtrekken. Heb ik je webteksten al geschreven, dan mag je me daarna natuurlijk altijd benaderen voor meer teksten, zoals een salespagina, een klantcase, interviews, e-mails en blogposts.

Dit aanbod is exclusief voor de creatieve kennisondernemer en dienstverlener die al een tijdje meedraait in het ondernemersvak en nu op het kantelpunt staat: het bewezen aanbod aanscherpen, je bedrijf laten groeien en copy online zetten die past bij je honger naar meer. Want jij weet dat het tijd is je achtergebleven copy los te laten als een slang doet met de huid. Vernieuwend, beter, passender, mooier.

🖋 8 jaar schrijverservaring

🖋 hielp al meer dan 200 ondernemers aan tekstuele aantrekkingskracht

🖋 hoort na een samenwerking vaak iets als 'sindsdien lopen de opdrachten behoorlijk binnen!' en 'al een paar keer achter elkaar gehad dat ik nog niet eens klaar was met een opdracht en de volgende zich al aandrong'

Wil jij wervende webteksten laten schrijven (en weten wat het kost)?

Voor een complete website betaal je €4.500 exclusief btw. En met ‘compleet’ bedoel ik: een homepage, je ‘over mij’-pagina, je diensten of producten uitgelicht, je werkwijze en je contactpagina. Zo’n 8 pagina’s is gemiddeld en daar is de prijs op gebaseerd. (Dit is regel één van goede webteksten: laat geen onduidelijkheid ontstaan bij de lezer. Een bezoeker moet wel Heel Erg toegewijd zijn als-ie je mailt om te vragen wat iets kost en/of wat-ie ervoor krijgt. Meestal haken ze af en da’s gewoon eeuwig zonde.)

Goed om te weten: voordat we van start gaan en jou voorzien van tekstuele aantrekkingskracht, ontvang je een speciaal voor jou gemaakte offerte. Daarop zie je wat mijn idee is bij je teksten en wat je daar precies voor betaalt. Zonder onaangename verrassingen als ‘o ja, ik was een uurtje langer bezig dan gepland, dus er komt nog wat bovenop!’. Verrassingen zijn alleen leuk als ze leuk zijn. (Geen speld tussen te krijgen, toch?)