van €75 op de factuur naar €9.800 voor een cursus eindelijk goed betaald krijgen voor je werk 9 jaar ervaring in 1 training gegoten
van €75 op de factuur naar €9.800 voor een cursus eindelijk goed betaald krijgen voor je werk 9 jaar ervaring in 1 training gegoten

Wat moet dat kosten dan?

Leer in deze training een prijs te bepalen die bij je past, zodat je er met plezier voor werkt én met een goed gevoel je tarief noemt.

Wat moet dat kosten dan? Leer in deze training een prijs te bepalen die bij je past, zodat je er met plezier voor werkt én met een goed gevoel je tarief noemt.

Alle prijzen stijgen, behalve de jouwe. Je vindt het spannend, want ‘wat als iedereen je nu te duur vindt’? Eén ding is zeker: als je je prijzen nooit verhoogt, holt je koopkracht achteruit. Dit schrijf ik niet om je bang te maken, maar omdat dat de keiharde waarheid is. Aangezien ik een groot voorstander ben van lekker leven, gun ik het je om genoeg geld te verdienen om te doen en laten wat je wil. En daar is meer voor nodig dan een geldbedrag als achtergrond op je telefoon zetten of ‘ik word miljonair’ denken voor het slapengaan. Wat? Dát leer je in deze training. Het hoeft namelijk geen weken of maanden te duren om je prijs te bepalen. ‘Wat moet dat kosten dan?’ geeft je alles om in één dag je prijzen met een goed gevoel te verhogen.

Jij…

* Nuance: op deze salespagina lees je o.a. ‘als ze je te duur vinden’. Belangrijk om te weten, is dat jouw waarde als persoon losstaat van de waarde van je werk. Valt je omzet tegen, dan betekent dat niet dat jij als mens in waarde daalt.

 Na betaling ontvang je direct je pdf (60+ pagina’s!) in je mailbox. Bedankt voor je vertrouwen!

Binnen een dag je ideale prijs kennen én vragen

Máánden kan je nadenken over wat je nieuwe dienst of product zou moeten kosten, dus lanceer je het maar niet, want je weet niet welke prijs je moet noemen als iemand interesse toont. (Insert een moment stilte voor alle omzet die je hier misloopt.) Of je verkoopt je aanbod al, maar als je heel eerlijk bent, doe je je werk niet meer met zo veel plezier als in het begin. Je prijs voelt niet goed (meer). En dan? Daar blijf je steken. Na lang wikken en wegen vraag je toch eens iemand om advies en die zegt dat je vooral niet te veel moet vragen. Een ander vindt juist dat high end jouw way to go moet zijn. Je besluit te kijken bij concurrenten: zij is veel beter, vind je, en vraagt veel minder. En die ander, waarbij jij je stiekem afvraagt hoe zij met minder ervaring tóch aan zo veel klanten komt, rekent prijzen waar jij alleen maar van durft te dromen… 🤯

Als je wil weten welke prijs kloppend voelt, hoe je die berekent, welke aannames je mag vergeten en welke valkuilen jij handig omzeilt — doe dan deze training.

Je ideale prijs bepalen én met vertrouwen noemen — een essentieel onderdeel van een gezond bedrijf. Toen ik 9 jaar geleden begon, noemde ik met een rotgang mijn prijs. Met het idee dat het minder klinkt als je het snel zegt, of zo. En ik vroeg ‘maar’ €50 per uur, kan je nagaan. Om het rampscenario af te maken, zei ik ook nog eens: “Maar ik werk heel snel, hoor!” Als ze me maar niet te duur vonden…

Ik ging van een woordprijs van €0,01 naar het lanceren van een eerste cursus die €9.800 opleverde.


Op mijn eerste factuur stond €75 en die verstuurde ik, na úren werk, met klotsende oksels. Want niet-declarabele uren, daar had ik niet bij stilgestaan. Zo struikelde ik in veel meer valkuilen. Een, naar mijn zin, veel te lage prijs per woord (nooit doen, daarover meer in de training 😏) accepteren, ‘omdat iedereen die vergoeding krijgt’. Het kostte me járen om te komen op een punt dat ik zeker ben van mijn prijzen, me niet meer laat overrompelen door meningen of reacties en met heel veel plezier te werken voor wat ik nu verdien.

Dit levert 'Wat moet dat kosten dan?' jou op

Reken af met deze misverstanden

Denk jij ‘dat je klant dit niet gaat betalen’ en dat je jezelf al direct uit de markt prijst als je meer vraagt dan je concurrent? Vals alarm! 🚨 Vergeet deze (en meer) misverstanden, verander je kijk op geld, verbeter je prijzen.

Bereken je ideale prijs

Klaar met aanmodderen en telkens weer opnieuw berekenen om vervolgens tot de conclusie te komen dat je of véél te veel moet verkopen óf weer te weinig overhoudt aan het einde van de maand om van te leven. Leer hoe je je ideale prijs berekent (en dat je dat niet eenmalig of alleen in januari doet).

Noem je prijs met vertrouwen

Met alleen een bedrag noemen ben je er nog niet — als je je prijs noemt met een bibberende stem, koopt je potentiële klant liever ergens anders. Leer met vertrouwen je prijs te noemen, zodat je ook daadwerkelijk verkoopt.

Dit is hoe jij leert je tarieven te bepalen én met een goed gevoel te noemen

Deze training gaat niet over high-end ondernemen of over klakkeloos je tarief omhoog knallen. Sterker nog: ik denk dat veel prijzen lager zouden moeten. 😄 Maar, ja, zomaar je prijs verlagen, da’s geen sterk signaal. Wat jouw passende prijs is en hoe je die slim neerzet, leer je in ‘Wat moet dat kosten dan?’.

De training bestaat uit een pdf boordevol tips, mijn ervaringen die ik in 9 jaar ondernemen opdeed en een hoop praktische opdrachten. Alles zodat jij binnen één dag je passende prijs (of eigenlijk prijzen, want het is slim om meerdere tarieven te hebben) vindt én communiceert. Met een lach, in plaats van vlekken in je nek en het schaamrood op je kaken.

Is 'Wat moet dat kosten dan?' een training voor jou?

Deze training is gemaakt voor alle creatieve dienstverleners en kennisondernemers die worstelen met hun prijzen — zowel startend als gevestigd. Verkoop je fysieke producten of run je een (online) winkel, dan is een deel van de handvatten en tips wellicht minder praktisch toepasbaar voor je.

Praktische informatie

Ik hoop dat je, als je worstelt met je prijzen, jezelf deze training gunt. Want het is zo’n opluchting als je tarieven niet langer aanvoelen als problemen, maar juist als cadeautje. 🙏🏻 Koop je ‘m nu, dan begin je 2023 dus meteen met je passende prijs én een goed gevoel. 🔥

Bij wie koop je deze training over je tarief bepalen én communiceren?

Bij copywriter en ondernemerscoach Lenneke Manschot. Jaren geleden begon ik met een uurtarief van €50. Sterker nog: ik heb zelfs voor een woordprijs van een cent(!) gewerkt. Dat is prima, want iedereen begint ergens én het is een fijne manier om te starten. Je werk kost nog niet zo veel, dus het is ook veel minder erg als je een keer iets opfokt. Het is een strategie die ik nog steeds — na 9 jaar ondernemen — gebruik en waar je meer over leert in deze training. 

In al die jaren werken met creatieve kennisondernemers en dienstverleners met een groot, integer, empathisch hart én een missie om de wereld een stukje mooier te maken, merkte ik dat het vaak lastig is om ‘goed geld te vragen’. Ergens is het idee ontstaan dat je geen dikke boterham mag verdienen als je mensen helpt. I call bullshit; het is ook voor jou mogelijk om lekker te leven van je verdiende centen. Over die ontdekking deed ik zelf jaren, maar dat kan jij met deze training veel sneller.

Eind 2018 gooide ik mijn hele leven om. Naast mijn baan in loondienst werkte ik al een tijd als freelance copywriter, tot ik besloot ontslag te nemen en een huis te kopen aan de andere kant van het land. Per ongeluk in Lobith beland en vanuit daar creatieve (kennis)ondernemers en dienstverleners tekstuele aantrekkingskracht én vertrouwen en plezier in het ondernemen aan het geven. Life’s good.

✅ 9 jaar ondernemer​ ✅ geeft al het geleerde over geld aan jou door ✅ praktisch en nuchter
✅ 9 jaar ondernemer​ ✅ geeft al het geleerde over geld aan jou door ✅ praktisch en nuchter