Zoek
Sluit dit zoekvak.

Coachingstraject Zinvol

Vol met je zelfgemaakte copy in beeld: verkopen via je toetsenbord

Je schreef je in bij de Kamer van Koophandel, zette je website online en richtte je Instagramaccount in. Laat die klanten maar komen, dacht je. Maar alles wat jij kreeg: een doodgeslagen biertje. Nog best te drinken, maar er echt van genieten doe je niet. Dit is niet waar je voor op het terras gaat zitten — laat staan waar je voor in de ondernemersarena staat. Wat je verkoopt, hangt af van je marketing: alles wat je schrijft of zegt en hoe je dat doet. En precies dat leer je in coachingstraject Zinvol. Drie maanden lang een op jou afgestemd traject waarin je niet hoort wat je wil horen, maar leert wat je moet leren. Zodat je leert verkopen op jouw manier en het nog leuk vindt ook.

Voor creatieve kennisondernemers en dienstverleners die met meer vertrouwen en meer plezier willen ondernemen én die snappen dat verkopen via je toetsenbord daar invloed op heeft. Je leert
de fijne kneepjes van het copyvak om zo je omzet te verhogen. Copy-koppie. 🔥

Goede copy is nodig om goed te verdienen

Copy komt terug in bijna alles. Je stories, je posts, je e-mails, je salesfunnel, je advertenties en je website — met al die belangrijke salespagina’s. Als je niet goed bent in conversiegericht schrijven, dan is het knap lastig om goed geld te verdienen. (Ja, ja, ik hoor je denken dat het daar allemaal niet om draait, maar we doen nu eenmaal geen vrijwilligerswerk.) Daarom is het zo belangrijk om te leren wat je moet delen én hoe je dat moet doen om te verkopen. Stop met losse flodders en start met raken.

Net als zo veel andere ondernemers weet jij dat je marketingcommunicatie een stuk beter kan. Moet, eigenlijk. Je maakt nu wel content, maar naast dat het zwaar voelt, levert het naast een paar likes en een reactie van een spambot niets op. En daar ben jij gigaklaar mee. Naast gigaklaar, ben je ook dit:

Dit is hoe Zinvol jou aan je communicatiekracht helpt


Waarom je hier nog geen reviews specifiek over Zinvol ziet, laat staan cijfers of resultaten van mensen die dit traject al volgden — terwijl dat een belangrijk onderdeel is van jou helpen je aankoopbesluit te maken? Nou, simpel: dit is een nieuw traject. Het duurt drie maanden en is nu te boeken voor de pilotprijs van €3.000, exclusief btw. En niet iedere ondernemer komt hiervoor in aanmerking, dus als je me mailt, bekijken we of we een match zijn.

Dit is globaal wat we per maand doen:

1.

Fundering bouwen: wie is je ideale klant, welke pijlers zijn slim (een kapstok waar je alles waar je over communiceert aan kan ophangen), een strategie uitdenken waarbij mensen niet meer om je heen kunnen

2.

Bestaande (web)teksten en socialemediakanalen onder handen nemen — hierbij schrijf ik een deel van de teksten voor jou (met toelichting, zodat je het commerciële achter de copy snapt) en kan jij me allerlei content- en copy-gerelateerde vragen stellen via e-mail, zodat je eindelijk ook die niet te googelen antwoorden krijgt

3.

Jij schrijft, ik help met feedback: nieuwe copy schrijven, nieuwe posts maken en nieuwe content verzinnen waar jij en je ideale klant content mee zijn, zodat jij na deze maand zonder zijwieltjes content maakt die verkoopt

Dit is wat coaching de ondernemers die je voorgingen opleverde:

gebruik de pijltjes om meer reviews te lezen

"We maken het samen simpel. En nee, dat is niet per se makkelijk — sterker nog: soms best moeilijk. Maar het is wél effectief, want je ideale klant begrijpt je, voelt zich gezien en weet wat jij verkoopt. En da's lekker."

Wat je mag verwachten van Zinvol

1.

Geen one size fits none, maar precies passend bij jou


Geen format dat je moet volgen, geen marketingpraatjes, maar juist dat wat je nodig hebt — met persoonlijke aandacht.


2.

Antwoorden die Google je niet geeft


Google is je beste vriend, totdat je concrete antwoorden zoekt op vragen die specifiek over jóuw content gaan. Over jouw bedrijf. En dus uiteindelijk over je omzet.

3.

Meer vertrouwen en plezier in het ondernemen


Wat ik vaak hoor, is dat verkopen lastig is. En verkopen zijn de aorta van je bedrijf. Als je leert te verkopen op de manier die bij je past, waardoor je het zelfs leuk vindt en ziet dat het werkt — dat maakt ondernemen een stuk makkelijker en gezelliger. En verlegen zitten om content? Nee, da’s verleden tijd.


"Klinkt goed, is dit ook voor mij?"

Prima vraag! Dol op ondernemers die kritisch zijn op wie en wat ze inhuren. Nou, wel als je hierop aanslaat:

Ik ga je niet naar binnen slepen. Je wil het of je wil het niet. Dus ik kan hier een heel stuk tikken over ‘waar wacht je nog op’ en ‘weet je wel wat het kost als je níet investeert’? Maar dat is niet wat bij mij past. Ik ben van de open en eerlijke communicatie, houd niet van het inboezemen van angst en doe geen grote beloftes als ’60 keer meer omzet’. (Overigens is 60 keer 0 nog steeds 0, maar toch een leuke kreet.)

Leuk, maar waarom jij?


Ik schrijf al tien jaar voor bedrijven en ondernemers en al veel langer voor mezelf. Of, nou ja, voor anderen ook, want ik geef meteen toe dat het leuk is als meer mensen dan alleen jijzelf het lezen. Je kan dus gerust stellen dat ik al aardig wat teksten schreef, zag en verbeterde. Ik weet wat goede copy nodig heeft om te overtuigen, terwijl jij lekker jezelf blijft en geen dingen hoeft te doen of schrijven waar je niet achter staat.

Ik lees altijd vier boeken tegelijkertijd, waarvan altijd wel eentje over marketing, salespsychologie, copywriting of een combinatie van. En zoals het een ware nerd betaamt, doe ik lekker veel aan persoonlijke ontwikkeling. Zo leerde ik in een reading human design dat ik een Projector 5/1 ben, wat betekent dat ik goed observeer en zie hoe dingen beter kunnen. Die 5/1 “maakt me een natuurlijke leider, omdat mijn kennisbank groot is en anderen graag naar je luisteren”.

Een meting met de Analytical Competence Tool liet zien waar m’n talent en potentieel ligt — zowel bewust als onbewust. ‘Een mooi pakket’, noemde de coach mijn competenties. De korte versie: ‘een analytisch en strategisch mens, ondersteund door zakelijkheid en visie’. En ook: ‘een positief kritische vragensteller, anderen zien dat je geen luchtkastelen bouwt maar concreet blijft en overtuigt met gegronde argumenten’. Om het compleet te maken: “Je levert anderen persoonlijke aandacht en service. Doordat je goed observeert, doorzie je wat anderen nodig hebben. Je luistert onbevooroordeeld naar anderen om ze beter te leren begrijpen. Je stigmatiseert niet, maar bent nieuwsgierig naar waarom ze doen zoals ze doen. Je hebt geen oogkleppen op, waardoor je zaken vanuit andermans perspectief kan bekijken.”

Zinvolle investering

Coachingstraject Zinvol is een nieuw traject — waar al één iemand instapte, nog voordat ik dit online zette — en daarmee een pilot. Dat betekent dat ik je heel graag iets geef als bedankje voor je vertrouwen in mij en in dit traject: flinke korting! De eerste vijf slimme ondernemers die instappen in Zinvol betalen nu de pilotprijs van €3.000, exclusief btw. En niet iedere ondernemer komt hiervoor in aanmerking, dus als je me mailt, bekijken we of we een match zijn. En, ja, je mag in drie termijnen betalen!