Zoek
Sluit dit zoekvak.

keuzemenu’s

Keuzemenu’s. Wat heb ik een hekel aan ze. Je verwacht snel en goed geholpen te worden, maar in plaats daarvan moet je een menu van een half uur aanhoren. Ondanks dat je dat menu al honderden keren hebt gehoord, wordt het vaak niet geaccepteerd als je eerder drukt dan dat die optie genoemd is. Dus je moet lijdzaam aanhoren wat de monotone stem op zijn allertraagst tegen je zegt. En natuurlijk: de optie die jij nodig hebt, dat is de allerlaatste. Vaak word je dan de eerste keer nog in het ootje genomen. Dan zijn de eerste acht opties niet aan jou besteed en spring je een gat in de lucht bij ‘wilt u een medewerker spreken…’. Door het springen heb je niet goed geluisterd naar welk cijfer je moest intoetsen. Maar goed, je was gebleven bij acht, dus dan zal dit negen zijn. Niet Dus. Als je dan een medewerker wil spreken, moet je ineens op de nul drukken. Ja, zo zijn ze. De ergste draken zijn degene waarbij je iets ‘luid en duidelijk’ moet inspreken. “Spreek duidelijk in in welke provincie u woont.” “Utrecht.” “Wij verstonden ‘Zeeland’, klopt dit?” De Horror. Echt. Ook nu is het weer jammer dat ik niet meer in het bezit ben van een onverwoestbare Nokia, want het liefst smeet ik mijn iPhone met 87 kilometer per uur door de ruimte waar ik me op dat moment in bevind. In plaats daarvan trek ik alle haren uit mijn hoofd en begin ik vol goede moed opnieuw aan het keuzemenu.

Je las een blogpost van Lenneke Manschot – copywriter en ondernemerscoach. Hier voor jouw tekstuele aantrekkingskracht én om je meer plezier en vertrouwen in het ondernemen te geven.

Ook betere copy en daarmee meer succes? Je oplossingen:

Meer weten? De creatieve dienstverleners en kennisondernemers die mij inhuurden, schreven handige reviews en je vindt hier uiteraard een hele pagina over mij.

Handige ondernemers- en teksttips en exclusieve content voortaan in je mailbox? Leuk! Al meer dan 500 mensen meldden zich ervoor aan. Jij ook?

5 reacties

  1. Oooh zo irritant inderdaad! Je wilt gewoon gelijk geholpen worden, maar helaas is dit vaak niet mogelijk.

  2. Herkenbaar! Gelukkig heb ik niet vaak zoiets meegemaakt, maar mijn moeder maar al te vaak. Ben je eindelijk het menu uit, krijg je “sorry alle medewerkers zijn bezet!” en dan krijg je een muziekje te horen haha.

  3. Herkenbaar, helaas. Vooral het inspreken van iets is echt een enorme verschrikking. Bah.

  4. Haha, zo irritant! Ik moet ook vaak opnieuw beginnen omdat ik niet meer weet welk nummer ik moet intoetsen!

Reageren? Graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Dit is een veilige plek waar we respectvol met elkaar omgaan. ♥️ Je gegevens zijn veilig bij me — en ik meld je ook niet stiekem aan voor mijn nieuwsbrief. Velden met een * zijn verplicht.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.