Zoek
Sluit dit zoekvak.

waarom Starbucks Michael gelukkig maakte

Omdat Bol.com me zo lief vond en me een verzetje gunde, kreeg ik een cadeaubon van 10 ekkies. Knap fijn, want het was de uitgelezen kans om het boek te bestellen dat ik al lange tijd in mijn bezit wilde hebben. Ik heb er al een blogpost aan gewijd, maar dit boek is zo inspirerend dat ik er nog een stukje over wil tikken. Het boek gaat over een directeur die koffie gaat schenken en gelukkig wordt. Niet zomaar ‘s morgens een bakkie oplostroost, nee, hij begint onderaan de ladder van Starbucks. “Eh, ja, dat doen toch wel meer mensen?” Klopt! Maar Michael Gates Gill is ‘anders’. Uniek, net als iedereen. Ok, zonder dollen. Michael, also known as Mike, had een erg goed betaalde baan in de reclamewereld. Ergens halverwege de vijftig werd hij met de inhoud van zijn kantoor de deur uitgestuurd. Hij begon zijn eigen bedrijf, maar ging failliet. Tot hij op een morgen zijn kop zwarte goud nuttigde bij Starbucks en hij een baan aangeboden kreeg. Mike nam de baan aan en werd gelukkiger dan hij ooit was geweest. Hoe? Tsja, als je dat te weten wil komen, zal je Bol.com lief aan moeten kijken…

“De ironie van toewijding is dat het echt bevrijdend werkt – bij het werk, in het spel, in de liefde. De daad bevrijdt je van de tirannie van de innerlijke criticus, van de angst die zich uitdost en paradeert als rationele aarzeling. Door je toe te wijden is je hoofd niet langer de barrière in je leven.”
Anne Morris, een Starbucksgast uit New York
Afgedrukt op een kop van Starbucks

Je las een blogpost van Lenneke Manschot – copywriter en ondernemerscoach. Hier voor jouw tekstuele aantrekkingskracht én om je meer plezier en vertrouwen in het ondernemen te geven.

Ook betere copy en daarmee meer succes? Je oplossingen:

Meer weten? De creatieve dienstverleners en kennisondernemers die mij inhuurden, schreven handige reviews en je vindt hier uiteraard een hele pagina over mij.

Handige ondernemers- en teksttips en exclusieve content voortaan in je mailbox? Leuk! Al meer dan 500 mensen meldden zich ervoor aan. Jij ook?

4 reacties

  1. Ik heb wel een keer een documentaire gekeken over Starbucks en hoe het o.a. zo succesvol is zoals het nu is. Dat was zeker wel vet.

  2. Ik denk niet dat als ik bol.com heel erg lief aankijk, ik dat boek zal krijgen ^^ maar hij gaat wel op mijn verlanglijstje!

    1. Ja, heel gaaf boek! Heb je ook ‘Een werkweek van vier uur’ gelezen? Lijkt me ook een heel goed boek!

Reageren? Graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Dit is een veilige plek waar we respectvol met elkaar omgaan. ♥️ Je gegevens zijn veilig bij me — en ik meld je ook niet stiekem aan voor mijn nieuwsbrief. Velden met een * zijn verplicht.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.