Zoek
Sluit dit zoekvak.
How to win the gram - Jennie Gielen

how to win the gram

Ik volg maar weinig mensen op Instagram, maar Jennie is er één van. Ik vind haar – voor zover je dat kan vinden via the interwebs – een heel leuk mens en ze komt op mij erg authentiek over. Met bewondering kijk ik dan ook naar haar Instagramaccount: bijna 32.000 volgers, veel interactie en ze reageert ook áltijd op andermans reacties. Geen perfect-op-elkaar-aansluitende Instagramwall waar ik altijd een beetje eng van word en ze heeft ook nog eens een fantastische hond. Winning. Toen ik zag dat ze een e-book schreef over Instagram, was ik direct enthousiast. Kom maar door met die bestellink! Op 4 juni 2018 bracht Jennie How to win the gram uit en ik heb het direct gelezen. Wat vind ik van How to win the gram? Je leest het hierrrr.

Jennie Gielen - How to win the gram

How to win the gram

Je kan het niet ontkennen: Jennie doet het goed op Instagram. Veel volgers, veel interactie en naar mijn idee mooie en leuke foto’s. Als zo iemand dan haar kennis wil delen, zeg ik geen ‘nee’. Ik bestelde haar boek (zelfs terwijl ik echt een hekel heb aan lezen vanaf een scherm, dus dat wil zeggen) en heb ‘m meteen uitgelezen. Het boek bestaat uit 58 pagina’s, dus je hoeft niet bang te zijn dat je er úren mee bezig bent. Het is een fijn handboek vol tips, foto’s en weetjes.

How to win the gram is geschreven voor bedrijven en merken, maar ook met een persoonlijk Instagramaccount haal je hier tips uit. Jennie leert je onder andere:
• hoeveel hashtags je het best gebruikt;
• hoe je het nieuwe algoritme verslaat;
• waarom je geen perfecte Instagramwall hoeft te hebben;
• wat je aan Finstagrams hebt;
• hoe zij in 9 weken tijd van 3.500 naar 7.500 storyviews ging.

Het e-book is overzichtelijk ingedeeld in 16 logische hoofdstukken, waaronder authenticiteit en engagement, hoe je je profiel inricht, wat de beste timing is voor het plaatsen van je foto’s, alles over jouw ‘instagame’ en ook de nieuwste features komen aan bod. Wat in dit e-book niet opgenomen is, is het adverteren op Instagram. Jennie vindt het belangrijk dat eerst je profiel goed ingericht is voordat je begint te adverteren. Geef haar eens ongelijk…

Design van How to win the gram

Ja, sorry, zoals ik een sucker ben voor mooie verpakkingen in een supermarkt, zo ben ik ook fan van mooi vormgegeven (e-)boeken. Ik vind de foto’s (van Jennie zelf) erg mooi, het kleurgebruik past bij elkaar en bij Instagram, er is gebruikgemaakt van emoticons, de lettertypes zijn mooi. Je leest het: fangirling hiero.

How to win the gram - Jennie Gielen

Schrijfstijl

De captions onder de foto’s van Jennie vind ik altijd al fijn en leuk te lezen, dus dit verwachtte ik ook in How to win the gram. En ik ben enthousiast. Het leest lekker weg, het is heel goed te begrijpen (zelfs als je een leek bent, want je vindt voorin het boek een begrippenlijst en de woorden die daar staan, zijn schuingedrukt in de tekst, handig) en praktisch geen tikfouten. Love dis, dat snap je.

Lekker persoonlijk

Ik houd van ondernemers die hun persoonlijkheid naar voren laten komen. Jennie doet dat op Instagram en ook zéker in haar e-book. Je ziet haar eigen foto’s, ze neemt je mee in haar gedachtengang (zoals in het hoofdstuk over Instagram Stories) en ze deelt het proces van het schrijven van dit e-book. Door te delen dat ze het eerste hoofdstuk eerst in twee hoofdstukken wilde opdelen, maar tijdens het schrijven ontdekte dat dit niet handig is, wéét je dat je met een echt persoon te maken hebt. Lekker authentiek allemaal. Vinnik leuk. We’re only human after all.

Inhoud How to win the gram

Eerlijk is eerlijk: ik wist of vermoedde ongeveer 80% al van wat er in dit boek staat. Toch heb ik me geen seconde verveeld en is het een heel fijn handboek. Mijn vermoedens werden bevestigd of juist ontkracht, ik las leuke weetjes over hoe Instagrammedewerkers extra knaken verdienen en vind het heel leuk te lezen hoe Jennie dit allemaal doet. Ik was ook nog niet op de hoogte van de nieuwe features en wat er nog allemaal aankomt, dus ik ben best tevreden voor die €9,95. Oh, en ik heb natuurlijk meteen mijn bio aangepast naar aanleiding van een tip van Jennie!

Wel een kritisch puntje: er staan twee tips in (het gebruik van een link in stories en het delen van je wallposts in je stories) die ik (nog) niet kan gebruiken, terwijl het lijkt alsof iedereen met een bedrijfsprofiel dit wel zou moeten kunnen. (En ik smacht gewoon naar het ‘upswipen’. Toch maar eens een blauw vinkje kopen ergens.)

♥ Waardering: 7.

Jennie Gielen – How to win the gram
How to win the gram is voor €9,95 te koop via jenniegielen.nl.

Meer boekentips nodig? Een overzicht van al mijn boekrecensies tot nu toe vind je hier.

Je las een blogpost van Lenneke Manschot – copywriter en ondernemerscoach. Hier voor jouw tekstuele aantrekkingskracht én om je meer plezier en vertrouwen in het ondernemen te geven.

Ook betere copy en daarmee meer succes? Je oplossingen:

Meer weten? De creatieve dienstverleners en kennisondernemers die mij inhuurden, schreven handige reviews en je vindt hier uiteraard een hele pagina over mij.

Handige ondernemers- en teksttips en exclusieve content voortaan in je mailbox? Leuk! Al meer dan 500 mensen meldden zich ervoor aan. Jij ook?

6 reacties

  1. Ik zag hem gisteren meermaals langskomen op wat verschillende IG Stories en wilde hem aan de ene kant meteen aanschaffen maar twijfelde aan de andere kant ook of ik én wel de doelgroep was, én of het niet te veel open deuren zou intrappen. Twijfel nu over het laatste nog steeds maar denk dat ik ‘m alsnog wel ga kopen :) Al was het maar om wat laatste twijfels weg te nemen en een wat duidelijker plan als IG-strategie te ontwikkelen!

    1. Ik denk zeker dat je de doelgroep bent. Het is niet geschreven voor tieners die elkaar in het oog(?) moeten taggen, omdat je dan beste vrienden of zo bent. Hahaha. Denk dat je er geen spijt van krijgt. Laat je weten wat je ervan vindt als je het gelezen hebt? Al ga ik dat natuurlijk meteen zien aan je stijgende volgersaantal! ?

  2. De allereerste officiële review, wat leuk! Ik had me nog helemaal niet gerealiseerd dat er misschien wel reviews over het e-book geschreven zouden worden :-) Vet spannend om te lezen dus, maar wat ben ik blij met deze mooie review. De dingen die je zegt zijn ontzettend lief en de feedback is zeker waar. Ik ga morgen een “tweede druk” uploaden met wat aanpassingen. Daar ga ik jouw punt over de Swipe-up functie zeker in meenemen. Dat kan inderdaad pas als je 10.000 volgers hebt helaas.. helemaal vergeten te vermelden. Domme regel vind ik dat overigens. Ik moet nog even uitzoeken hoe het met de nieuwe functie (wallposts delen in je stories) zit. Misschien dat het nog even duurt voor het bij iedereen is uitgerold of wellicht moet je hiervoor inderdaad ook 10.000 volgers hebben. Ik ga het opzoeken en aanpassen. Bedankt voor de mooie review en de support!

  3. Ik ben hem nu ook aan het lezen en sluit me volledig aan bij wat jij schrijft! Ik zou hem denk ik een 8 geven, ook vanwege de prachtige foto’s en mooie vormgeving! (Stiekem ben ik echt een beetje jaloers dat ik dat -nog- niet kan, hihi). Maar ik snap je helemaal. Wat cool dat jij de eerste bent die een review heeft geschreven, trouwens! Liefs!

    1. Jaaa, de foto’s en vormgeving zijn fantastisch! De reden van mijn 7 is dat ik bijvoorbeeld Stromboli van Saskia Noort een 8 heb gegeven en ik het dan ‘niet eerlijk’ vind om How to win the gram ook een 8 te geven. Maar vind How to win the gram absoluut een aanrader, hoor! :-) En ja, heel tof om de eerste te zijn. Heb je ‘m inmiddels al uit? Ben benieuwd naar je uiteindelijke mening.

Reageren? Graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Dit is een veilige plek waar we respectvol met elkaar omgaan. ♥️ Je gegevens zijn veilig bij me — en ik meld je ook niet stiekem aan voor mijn nieuwsbrief. Velden met een * zijn verplicht.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.