Search
Close this search box.

de diagnose: ik ben overgevoelig

Het heeft even geduurd, maar het resultaat is daar. De diagnose: ik ben overgevoelig.

Na lang wikken en wegen, ben ik eens op onderzoek uitgegaan. Samen met dokter Google en mijn eigen verstand (u mag grinniken) heb ik geprobeerd te achterhalen wat er nu precies mis is met mij. Het gaat natuurlijk niet per se om de uitkomst, maar om de reis. Of zoiets zegt men toch altijd? Nou ja, in ieder geval, ik heb verschillende data met elkaar gecombineerd en de conclusie is getrokken. Ik ben overgevoelig. De genadeklap kwam afgelopen dinsdagavond.

Ik opende mijn mailbox weer eens en zag een prikkelende onderwerpregel. “Nu 25% korting op alle schoenen.” Wie mij een beetje kent, weet dat ik a) een #applegekkie ben en b) aparte financiële prioriteiten heb en c) gek ben op schoenen. Ooit had ik een prachtig paar All Stars. Ik heb nu nog steeds een paar, maar dat stamt uit mijn basisschooltijd. Er zitten gaten in en de naam van mijn eerste vriendje staat nog steeds te shinen op mijn zool, samen met een hartje. Desalniettemin draag ik ze nog steeds met liefde. Terug naar het prachtige paar. Ik rook altijd buiten en mijn schoenen stonden prima gestationeerd naast mijn achterdeur. En naast het koffiezetapparaat. Als ik jullie één wijze les mag meegeven: als je motorisch gestoord bent, moet je je schoenen niet naast een koffiezetapparaat zetten. De kans is dan namelijk honderd procent dat je koffie een keer in je schoenen belandt. Dat was dus het einde van mijn prachtige paar. Sindsdien wil ik al nieuwe All Stars, maar naast dat ik motorisch gestoord ben, stel ik ook erg graag uit.

Voor mijn uitstel is maar één remedie. Korting. Toen ik alleen nog maar de onderwerpregel van de e-mail had gelezen, ging ik naar de webshop. Ik heb welgeteld nul seconden nagedacht voordat ik het nieuwe paar All Stars in mijn digitale winkelmand gooide. Nu kunnen jullie natuurlijk denken dat ik geen discipline heb, dat ik shopverslaafd ben of dat ik geld in overvloed heb… maar niets is minder waar. Ik ben gewoon overgevoelig voor korting. En marketingtrucs.

(Is er ergens een tool waarmee je je per direct uit kan schrijven voor alle nieuwsbrieven die je ontvangt?)

Je las een blogpost van Lenneke Manschot – copywriter en ondernemerscoach. Hier voor jouw tekstuele aantrekkingskracht én om je meer plezier en vertrouwen in het ondernemen te geven.

Ook betere copy en daarmee meer succes? Je oplossingen:

Meer weten? De creatieve dienstverleners en kennisondernemers die mij inhuurden, schreven handige reviews en je vindt hier uiteraard een hele pagina over mij.

Handige ondernemers- en teksttips en exclusieve content voortaan in je mailbox? Leuk! Al meer dan 500 mensen meldden zich ervoor aan. Jij ook?

8 reacties

  1. Haha, herkenbaar hoor! Ik heb dan ook heel snel de neiging iets te kopen :p

    Meestal staat in de nieuwsbrief helemaal onderaan afmelden, dan komt die voortaan in je spambox volgens mij. Of het moet ergens op de site staan.

  2. Ooo em gie, ik schrok me te pletter! Ik dacht echt even dat er iets ergs met je aan de hand was haha. X Sophie

  3. Oh ja, doe mijn zo’n tool! Ik herken me volledig in jouw diagnose haha, heerlijk geschreven weer. (Ik dacht serieus eerst even dat er echt iets ernstigs aan de hand was, je zou toch denken dat ik dit soort artikelen ondertussen wel met een korreltje zout kon lezen… Haha, oeps.)

  4. Ik reageer normaal nooit, maar nu wel eeen tip: zoek in je mailbox op unsubscribe en uitschrijven, na een tiental minuten moet je al heel ver zijn. :) Het is heerlijk rustig!

Reageren? Graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Dit is een veilige plek waar we respectvol met elkaar omgaan. ♥️ Je gegevens zijn veilig bij me — en ik meld je ook niet stiekem aan voor mijn nieuwsbrief. Velden met een * zijn verplicht.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.