tips voor gevarieerd eten
hersenscheten

tips voor gevarieerd eten

Sonja Bakker, pak maar in. Ik ben de koningin van het gevarieerde voedsel. Ik heb wekenlang research gedaan en heb ontdekt dat er honderden meningen bestaan over hoe je gezond en gevarieerd kunt eten. Nou, jongens en meisjes, het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Je lichaam is het meest waardevolle dat je bezit (dus niet je iPad of je auto). Het is dus belangrijk om hier goed voor te zorgen! Let erop dat je gevarieerd eet, want alleen dan krijg je alle benodigde vitaminen, mineralen en bouwstenen binnen die je helpen om gezond te blijven. Daarnaast moet je ervoor zorgen dat je emotioneel stabiel bent en bodemdrift een halt toe roept. Emo-eten is één van de grootste dikmakers. Gebruik je dus excuusjes als “sjonge, ik heb een vijf gehaald voor een tentamen dus ik heb echt heel erg recht op een kapsalon met twee grote bakken knoflooksaus”, dan moet je jezelf even achter de oren krabben. Verbrand je weer wat calorieën mee.

Omdat ik jullie graag een indruk wil geven van wat ik aan gevarieerd voedsel naar binnen werk, vinden jullie hieronder een lijst van mijn ontbijtjes in één week.

Op maandag ontbijt ik met drie beschuiten met hagelslag. Dinsdag begin ik met drie beschuiten met vlokken. Halverwege de week, op woensdag schuif ik na mijn ochtendsigaretje drie beschuiten met suiker naar binnen. De dag daarna, logischerwijs donderdag, eet ik eerst drie beschuiten met bruine suiker. En dan is het alweer vrijdag! Feest, want dan staat het weekend voor de deur. En om dat te vieren, begin ik met drie beschuiten met kwinkslag. De eerste dag van het weekend, zaterdag, ga ik uit mijn comfortzone en begin ik mijn dag met een paracetamol tegen de kater. Dan is de week alweer bijna voorbij. Op zondag nuttig ik anderhalve liter water tegen de nadorst.

Ik hoop dat jullie iets aan mijn tips hebben en dat jullie er wat van opgestoken hebben.
Lieve groetjes!

Vorige post Volgende post

Dit vind je misschien ook leuk

16 reacties

  • Reply Anouk 10/01/2013 at 09:09

    Die beschuitjes gaan er inderdaad wel in! ;)

  • Reply Mylène 10/01/2013 at 09:29

    Hahaha, de zaterdag en de zondag zijn wel erg herkenbaar.

  • Reply Dionne 10/01/2013 at 10:23

    sjonge, en ik maar denken dat jij alleen maar kaasknabbels at

  • Reply SanneWierda 10/01/2013 at 11:04

    Sonja Bakker, eat this!

  • Reply Ilse 10/01/2013 at 13:08

    Volgens mij heb jij je roeping gemist hoor, je had diëtiste moeten worden!

  • Reply Marieke 10/01/2013 at 16:33

    Weet je HOE LEKKER beschuiten zijn. :D Goeie tips voor beleg, thanx!

  • Reply Jolien 10/01/2013 at 17:42

    Mmm, dat lust ik ook wel als ontbijt. Ik ga altijd voor een Squares reep. Niet echt gezond, maar wel zooo lekker!

  • Reply Vera 10/01/2013 at 22:00

    Beschuiten met aardbeien! :D

  • Reply Lyanne 10/01/2013 at 22:14

    Haha leuk artikel! Ik krijg nu ineens heel veel zin in beschuit…

  • Reply James 11/01/2013 at 13:11

    Ik moet zeggen dat ik het wel weinig groente vind…

    • Reply Nynke 12/01/2013 at 15:29

      Hahahahah. Heerlijke toevoeging aan de toch al leuke post.

  • Reply E. 12/01/2013 at 21:39

    <3

  • Reply Khadija 13/01/2013 at 18:37

    Doe eens beschuit met een beetje olijfolie en peper. Goddelijk. En Spaans.

    • Reply freelennse 13/01/2013 at 19:18

      Goede tip, dank je! Dat lijkt me lekker.

    Laat een reactie achter

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.