Petra van Dreumel — Van dromen naar doen

(*) van dromen naar doen

Als ik de vraag krijg of ik een boek wil lezen over geluk, dan kan ik mijn geluk niet op. Boekerij stuurde me Van dromen naar doen van Petra van Dreumel op. Volgens de achterkant is het boek inspirerend voor iedereen die zijn dromen achterna wil. En jullie kennen me: dat wil ik. Ik kroop met het boek op de bank, kwam er weer vanaf, pakte pen en papier en ging weer op de bank zitten. Aan de slag ermee.

Van Dromen Naar Doen

Van dromen naar doen: een cursus geluk

Van dromen naar doen is een cursus geluk die je in 40 dagen afrondt — als je elke dag netjes je oefeningen doet. Het is een boek dat je helpt jezelf te leren kennen en je dromen waar te maken. ‘Een boek dat je leven in beweging brengt.’

We dromen allemaal en we willen allemaal hetzelfde: gelukkig zijn. Maar wat geluk is voor jou, is misschien wel helemaal geen geluk voor mij. Wat geluk voor je betekent, is heel persoonlijk. Petra van Dreumel helpt je jouw geluk ontdekken. 40 dagen ga je met jezelf en je dromen aan de slag. Je ontdekt dankzij de laagdrempelige inzichten en toegankelijke oefeningen met prachtige illustraties precies wat je écht wil.
Van dromen naar doen — Petra van DreumelPetra van Dreumel hield zich bezig met haar eigen dromen. Ze merkte hoe krachtig dit proces voor haar was. En, waar ik dan weer heel blij van word, ze dacht dat het anderen ook kon stimuleren. Een aantal van Petra’s vriendinnen kregen haar dagelijkse oefeningen doorgestuurd. Godzijdank — want inmiddels liggen die oefeningen en tips in de vorm van een boek in de boekhandels!

En? Werd ik er gelukkig van?

Ja, weet je — als iemand zo gepassioneerd zijn dromen volgt, dan ben ik om. Petra deed alles zelf: het idee bedenken, de oefeningen, het illustreren. Dat vind ik zó tof. Het boek is echt prachtig vormgegeven. Met de mooiste kleuren, pakkende citaten, handlettering en dus de illustraties. En dan ruikt het boek ook nog eens heerlijk. (Ja, ik ben er zo één.) Voor elke dag is er een hoofdstuk. Veertig in totaal. Volgens Petra mag je het in je eigen tempo doen en ik moet eerlijk zeggen: ik was veel eerder klaar. Als ik ergens lekker mee bezig ben en er blij van word, ben ik natuurlijk weer niet te stoppen.
Oefening Van dromen naar doenHet boek raakte me. Op één van de eerste bladzijdes staat “weet je nog wie je was voordat de wereld je vertelde wie je hoort te zijn?”. En dat was right in the feels, hoor. Ik ben zo bezig met wie ik ben en wie ik wil zijn. En ik vind het zo heftig dat er maar allemaal dingen van ons verwacht worden. Dat we opgevoed worden met bepaalde ideeën over de wereld en over onszelf. Dus ik juich het alleen maar toe dat er mensen zijn die je aanmoedigen daarover na te denken.Illustratie Petra van Dreumel Van dromen naar doen

De oefeningen geven je een goed gevoel over jezelf. Je mag er zijn, je mag om hulp vragen, je mag grote dromen dromen. Het is laagdrempelig, heel goed te begrijpen en heel fijn om te doen. Ja, het is ook confronterend. Maar na die 40 oefeningen ben je echt heel erg blij dat je ze gedaan hebt. Serieus: doe Van dromen naar doen jezelf en/of een ander cadeau. Het is het waard.

Petra van Dreumel – Van dromen naar doen
Boekerij / 2019 / 9789022585740
Van dromen naar doen is verkrijgbaar bij boekhandels en online voor €17,99.