Jaaaa, Jennie, je weet wel, die from the blog, miste een bepaald tijdschrift. En in plaats van gaan zitten wachten tot iemand het een keer bedacht en uitgaf, deed ze dat gewoon zelf. Jennie is al heel wat jaren ondernemer en ik vind dat ze het ontzettend goed en leuk doet. Als zij dan een blad voor ondernemende vrouwen lanceert, dan ram ik sneller op de bestelknop dan dat jij ‘leuk!’ kan zeggen. Ik was te nieuwsgierig om nog te wachten op de papieren versie, dus ik bestelde de digitale Maja. Maarre, is dat nou wat?
Jennie las het voorwoord voor in een livesessie op Instagram and she got me. Dit is wat Jennie in haar voorwoord schrijft:
Ik deel natuurlijk niet alles, want daar moet je het blad maar gewoon voor kopen. Maar Jennie neemt je mee terug in de tijd en laat je verlangen naar hoe je vroeger zat te wachten tot de nieuwe Fancy binnenkwam. (Waar ik altijd aan denk als ik de reclames van defensie zie, maar dat geheel terzijde.) Maja is wel een whole new level in de tijdschriftenwereld. Het is een blad vol inspiratie, tips en eerlijkheid. Geen gesponsorde dingen, gewoon the real deal. (Zal ik nu weer bij het Nederlands blijven? Ja? Ok.) Kasboekjes, leuke uitdagingen als 5 uur per dag werken, een huisje waar ik permanent was gaan wonen als ik mijn nieuwe huis niet had gekocht. Hieronder zie je de inhoud van de eerste Maja.
In één van de volgende nummers staat er geen interview in met Evelien die een miljoenenbedrijf heeft opgebouwd, maar met ondergetekende. ??Dat geheel terzijde. Ik vind het een erg leuk blad, met leuke onderwerpen, een leuke schrijfstijl, mooie vormgeving en prachtige illustraties. Er zitten wel wat kleine tikfoutjes in, waar ik in dit geval best mee kan leven. Oh, en die tips voor de grote voorjaarsschoonmaak? Het is wat vroeg — toch ga ik binnenkort met de bezem door mijn (digitale) huis. Kan ik meteen een mooi mappie aanmaken op mijn iMac voor alle volgende nummers van Maja. Zin an!
Goed, nu denk je misschien dat ik hier geld voor krijg. Nope. Hoef ik ook niet. Ik heb me voorgenomen vaker mensen in het zonnetje te zetten en aan te moedigen. Beetje als je persoonlijke cheerleader. Laatst deelde ik Carmen en haar illustraties in mijn Stories op Instagram en dat leverde haar direct een bestelling van een Soft Smile op. Geloof me: elke ‘kleine’ ondernemer doet een happy dance. Bij elke verkoop en bij elke bestelling. Het blíjft bijzonder. Dus laten we elkaar dan ook helpen waar we kunnen. ✨
Maja magazine is te koop via majamagazine.nl. Een gedrukte versie kost €7,95, een digitale versie maar €4,95 en een abonnement voor 3 keer de Maja op je digitale deurmat kost €12,50.
De oprichter en hoofdredactrice van Maja magazine, Jennie Gielen, schreef eerder het e-book How to win the gram.
Ik krijg hier niet voor betaald. Ben gewoon enthousiast.