Het is weer zover. Zo’n anderhalf jaar geleden schreef ik over reclameleed en vandaag doe ik dat weer. En dit keer wijd ik een hele blogpost aan één reclame. Heb jij al een idee over welke reclame ik mijn gal wil spuwen?
Werkelijk, soms is de commercialbreak gewoon niet vol te houden. Ik ben dan maar al te blij dat ik rook en dat ik dat buiten doe, want dan kan ik eindelijk bij die vreselijke tv weg. Het erge is nog dat ik zelf niet eens vaak tv kijk. Tijdens het WK wat meer, maar meestal zijn het mijn huisgenoten die kijken en luister ik met een half oor mee. Tot ik “Tik ‘m aansluiting” hoorde en spontaan wilde overgeven in een kamerplant. Ik bedoel… “tik ‘m aansluiting”? Of “tik ‘m aan, sluiting!”? Ik weet zelfs niet eens van welk merk of welk bedrijf de reclame is. Sterker nog, ik kreeg gewoon even een totale black out toen ik het hoorde. En uit zelfbescherming stop ik tegenwoordig beide vuisten in mijn oren als ik ook maar even vermoed dat de desbetreffende reclame van het niet nader te noemen merk op mijn tv wordt getoond.
Overigens, toen ik me heftig begon af te vragen wie die slechte tagline bedacht heeft, kwam er maar één ding in me op: iemand op een brakke tik ‘maandagochtend.
2 reacties
Tik ‘maandagochtend :’)!
Heb mij hier afgelopen week ook enorm over zitten opwinden en nu loop ik al een paar dagen te haten op de MIGRAINE reclame. Doen ze goed, want krijg daar spontaan migraine van. JOE!