Zoek
Sluit dit zoekvak.

Zo verrassend als mijn terugkomst is het volgende feit niet: ik hou van marketing en ik haat marketing. Dat heb ik al vaker gezegd. Vandaag weer een nieuwe blogpost in de categorie “ik haat marketing” in de vorm van een brief.

Hé Oral-B,

Dat de aanhef rijmt, is niet per se uitgedacht. Maar toen het me opviel, beviel het me wel, dus ik laat het maar gewoon zo staan. Ondanks dat het een beetje informeel klinkt. Liever informeel dan nijdig, toch? Ik ben niet echt heel erg nijdig hoor, maar een beetje opgelicht voel ik me wel. Ik zal jullie dan ook haarfijn uitleggen hoe dat komt.

Het komt niet eens doordat ik soms met mijn lip vast kom te zitten aan mijn elektrische tandenborstel. Want ik heb het idee dat dat meer aan mij en mijn gebrek aan motoriek ligt, dan aan jullie apparaten. Dus die klacht wilde ik jullie besparen. Ik heb het ook niet over het feit dat mijn tandenborstel veel te snel leeg is en dat ik dus simpelweg mijn tanden niet kan poetsen als ik weer eens ben vergeten mijn borstel op de lader te zetten. Ook daar zie ik mijn eigen aandeel wel. Hoewel het mijn leven een stuk zou versimpelen als jullie per tandenborstel twee opladers zouden verstrekken, want dan kan ik er één bij de wasbak beneden zetten en één bij de wasbak boven. Dan zal ik wellicht minder snel vergeten dat het ding niet uit zichzelf oplaadt. Maar goed, dat is maar een tip en u ziet maar wat u daarmee doet.

Waarom ik jullie schrijf, is namelijk echt heftig. Ik liep laatst de Makro in (één van de grote voordelen van eigen baas zijn en zo’n pasje kunnen scoren) en ik vind dat al best een dingetje. Zo’n winkel is enorm en ik vind het al een opgave om gewoon mijn avondeten te scoren bij de supermarkt. Goed, dat maakt jullie natuurlijk echt precies niets uit. Ik liep dus tegen twee grote manden aan bij de Makro waar tot mijn grote geluk voordeelverpakkingen lagen van de opzetborstels van Oral B. Ik ben nogal een luxepaard, ziet u, dus ik gebruik alleen de echte borsteltjes. Ook al zijn die schreeuwend duur. Nu lagen er twee verschillende aanbiedingen. Eén voordeelverpakking met ‘4 + 1 gratis’ en een voordeelverpakking van ‘4 + 2 gratis’. Maar, lieve mensen van Oral B, hóe is het mogelijk dat de prijs van die twee verpakkingen met dezelfde borsteltjes met vier euro verschilt? Bij beide verpakkingen betaal ik namelijk maar voor vier borsteltjes, dus in mijn optiek is dit theoretisch echt heel erg onmogelijk. Jullie begrijpen dat ik me intens opgelicht voel en dat ik nu elke keer een nare nasmaak in mijn mond krijg als ik mijn tanden heb gepoetst met borsteltjes waar ik al dan niet veel te veel geld voor had moeten betalen.

Ik hoop dat jullie nu niet met de mond vol tanden staan, want dat is nu ook weer niet mijn bedoeling. Ik wilde wel graag even mijn tanden laten zien, want, nou ja, zo ben ik gewoon. Iemand een kies uittrekken kan natuurlijk zomaar niet, daarvoor moet u wel even aan de tand gevoeld worden. En u begrijpt ook: oog om oog, tand om tand.

Groetjes,

Lenneke

Je las een blogpost van Lenneke Manschot – copywriter en ondernemerscoach. Hier voor jouw tekstuele aantrekkingskracht én om je meer plezier en vertrouwen in het ondernemen te geven.

Ook betere copy en daarmee meer succes? Je oplossingen:

Meer weten? De creatieve dienstverleners en kennisondernemers die mij inhuurden, schreven handige reviews en je vindt hier uiteraard een hele pagina over mij.

Handige ondernemers- en teksttips en exclusieve content voortaan in je mailbox? Leuk! Al meer dan 500 mensen meldden zich ervoor aan. Jij ook?

5 reacties

  1. Kan natuurlijk ook de Makro zijn. Zij bepalen de verkoopprijs. Ook Makro: cupasoup grootverpakking 6.68. Aanbieding: dubbelpak voor 13,50. Hoezo aanbieding?Das nou niet echt heel veel goedkoper als je het mij vraagt.

Reageren? Graag!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Dit is een veilige plek waar we respectvol met elkaar omgaan. ♥️ Je gegevens zijn veilig bij me — en ik meld je ook niet stiekem aan voor mijn nieuwsbrief. Velden met een * zijn verplicht.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.