Leuk, maar waarom jij?
Ik schrijf al tien jaar voor bedrijven en ondernemers en al veel langer voor mezelf. Of, nou ja, voor anderen ook, want ik geef meteen toe dat het leuk is als meer mensen dan alleen jijzelf het lezen. Je kan dus gerust stellen dat ik al aardig wat teksten schreef, zag en verbeterde. Ik weet wat goede copy nodig heeft om te overtuigen, terwijl jij lekker jezelf blijft en geen dingen hoeft te doen of schrijven waar je niet achter staat.
Ik lees altijd vier boeken tegelijkertijd, waarvan altijd wel eentje over marketing, salespsychologie, copywriting of een combinatie van. En zoals het een ware nerd betaamt, doe ik lekker veel aan persoonlijke ontwikkeling. Zo leerde ik in een reading human design dat ik een Projector 5/1 ben, wat betekent dat ik goed observeer en zie hoe dingen beter kunnen. Die 5/1 “maakt me een natuurlijke leider, omdat mijn kennisbank groot is en anderen graag naar je luisteren”.
Een meting met de Analytical Competence Tool liet zien waar m’n talent en potentieel ligt — zowel bewust als onbewust. ‘Een mooi pakket’, noemde de coach mijn competenties. De korte versie: ‘een analytisch en strategisch mens, ondersteund door zakelijkheid en visie’. En ook: ‘een positief kritische vragensteller, anderen zien dat je geen luchtkastelen bouwt maar concreet blijft en overtuigt met gegronde argumenten’. Om het compleet te maken: “Je levert anderen persoonlijke aandacht en service. Doordat je goed observeert, doorzie je wat anderen nodig hebben. Je luistert onbevooroordeeld naar anderen om ze beter te leren begrijpen. Je stigmatiseert niet, maar bent nieuwsgierig naar waarom ze doen zoals ze doen. Je hebt geen oogkleppen op, waardoor je zaken vanuit andermans perspectief kan bekijken.”