'Wat moet dat kosten dan?' leert je jouw ideale prijs te bepalen, zodat-ie goed voelt, je er met plezier voor werkt én 'm met vertrouwen noemt.

'Wat moet dat kosten dan?' leert je jouw ideale prijs te bepalen, zodat-ie goed voelt, je er met plezier voor werkt én 'm met vertrouwen noemt.​

Je doet wat je leuk vindt, maar die prijs? Dat blijft toch een dingetje. Je weet niet goed hoe je passende tarieven bepaalt, geeft al dan niet met tegenzin korting op korting en je prijzen veranderen? Spannend, want straks koopt helemaal niemand meer of zeggen je bestaande klanten de samenwerking op… Met jou nog duizenden anderen. Daarom is de training ‘Wat moet dat kosten dan?’ er. Een pdf boordevol inzichtgevende vragen zodat je vertrouwen krijgt, mijn ervaringen, (dure 😅) fouten en lessen, gefundeerde informatie, oefeningen, tips & praktische opdrachten om je kennis direct in jouw praktijk te brengen.

Geen gemanipuleer, wel bewezen strategieën en effecten. Je krijgt niets opgelegd — je ontdekt de mogelijkheden, wat ze met jou en je ideale klant doen, wat de voors en tegens zijn, zodat je kiest voor wat bij jou past.


En ik snap dat het ingewikkeld voelt. Zeker nu alle prijzen zo stijgen, behalve de jouwe. Je vindt het spannend, want ‘wat als iedereen je nu te duur vindt’? Eén ding is zeker: als je je prijzen nooit verhoogt, gaat je koopkracht achteruit… Dit schrijf ik niet om je bang te maken, maar omdat dat de keiharde waarheid is. Aangezien ik een groot voorstander ben van lekker leven, gun ik het je om genoeg geld te verdienen om te doen en laten wat je wil. En daar is meer voor nodig dan een geldbedrag als achtergrond op je telefoon zetten of ‘ik word miljonair’ denken voor het slapengaan. Wat? Precies dát leer je in deze training. Het hoeft namelijk geen weken of maanden te duren om je prijs te bepalen.

‘Wat moet dat kosten dan?’ geeft je alles om in één dag je ideale prijs te bepalen en met strategie, vertrouwen en resultaat te verbeteren.

👉🏻 Een onmisbare training (of je ‘Nieuwe Bijbel’, zoals de kopers zeggen) als je je hierin herkent. Jij…

* Nuance: op deze salespagina lees je o.a. ‘als ze je te duur vinden’. Belangrijk om te weten, is dat jouw waarde als persoon losstaat van de waarde van je werk. Valt je omzet tegen, dan betekent dat niet dat jij als mens in waarde daalt.

Na betaling (€129) ontvang je direct je pdf (90+ pagina’s!) in je mailbox, dus je kan meteen starten. Werk je knap door, dan kan je morgen al verdienen waar je je goed bij voelt. Bedankt voor je vertrouwen!

Binnen een dag je ideale prijs kennen én durven vragen

Máánden kan je nadenken over wat je nieuwe dienst of product zou moeten kosten, dus lanceer je het maar niet, want je weet niet welke prijs je moet noemen als iemand interesse toont. (Insert een moment stilte voor alle omzet die je hier misloopt.) Of je verkoopt je aanbod al, maar als je heel eerlijk bent, doe je je werk niet meer met zo veel plezier als in het begin. Je prijs voelt niet goed (meer)…

En dan? Daar blijf je steken. Na lang wikken en wegen vraag je toch eens iemand om advies en die zegt dat je vooral niet te veel moet vragen. Een ander vindt juist dat high end jouw way to go moet zijn. Je besluit te kijken bij concurrenten: zij is veel beter, vind je, en vraagt veel minder. En die ander, waarbij jij je stiekem afvraagt hoe zij met minder ervaring tóch aan zo veel klanten komt, rekent prijzen waar jij alleen maar van durft te dromen… 🤯

Als je wil weten welke prijs kloppend voelt, hoe je die berekent, welke aannames je mag vergeten en welke valkuilen jij handig omzeilt — doe dan deze training.

Het is een pdf van meer dan 90 pagina’s vol oefeningen, vragen, tips, mijn strategieën en hoe ze werken VOOR JOU, de fouten die ik maakte (zodat jij frustratie, geld en tijd bespaart) en zo veel meer. Alles op je gemakkie terug te vinden en er elke keer bij te pakken als je wil opfrissen hoe je het ’t slimste aanpakt.

Je volgt de training op je eigen moment, want hij is en blijft voor altijd van jou.

Je ideale prijs bepalen én met vertrouwen noemen — een essentieel onderdeel van een gezond bedrijf. Toen ik 10 jaar geleden begon, noemde ik met een rotgang mijn prijs. Met het idee dat het minder klinkt als je het snel zegt, of zo. En ik vroeg ‘maar’ €50 per uur, kan je nagaan. Om het rampscenario af te maken, zei ik ook nog eens: “Maar ik werk heel snel, hoor!” Als ze me maar niet te duur vonden…

Ik ging van een woordprijs van €0,01 naar het lanceren van een eerste cursus die €20.000 opleverde.

Op mijn eerste factuur stond €75 en die verstuurde ik, na úren werk, met klotsende oksels. Want niet-declarabele uren, daar had ik niet bij stilgestaan. Zo struikelde ik in veel meer valkuilen. Een, naar mijn zin, veel te lage prijs per woord (nooit doen, daarover meer in de training 😏) accepteren, ‘omdat iedereen die vergoeding krijgt’. Het kostte me járen om te komen op een punt dat ik zeker ben van mijn prijzen, me niet meer laat overrompelen door meningen of reacties en met heel veel plezier te werken voor wat ik nu verdien.

Dit levert 'Wat moet dat kosten dan?' jou op

Reken af met deze misverstanden

Denk jij ‘dat je klant dit niet gaat betalen’ en dat je jezelf al direct uit de markt prijst als je meer vraagt dan je concurrent? Vals alarm! 🚨 Vergeet deze (en meer) misverstanden, verander je kijk op geld, verbeter je prijzen.

Bereken je ideale prijs

Klaar met aanmodderen en telkens weer opnieuw berekenen om vervolgens tot de conclusie te komen dat je of véél te veel moet verkopen óf weer te weinig overhoudt aan het einde van de maand om van te leven. Leer hoe je je ideale prijs berekent (en dat je dat niet eenmalig of alleen in januari doet).

Noem je prijs met vertrouwen

Met alleen een bedrag noemen ben je er nog niet — als je je prijs noemt met een bibberende stem, koopt je potentiële klant liever ergens anders. Leer met vertrouwen je prijs te noemen, zodat je ook daadwerkelijk verkoopt.

Dit is hoe jij leert je tarieven te bepalen én met een goed gevoel te noemen

Deze training gaat niet over high-end ondernemen of over klakkeloos je tarief omhoog knallen. Sterker nog: ik denk dat veel prijzen lager zouden moeten. 😄 Maar, ja, zomaar je prijs verlagen, da’s geen sterk signaal. Wat jouw passende prijs is en hoe je die slim neerzet, leer je in ‘Wat moet dat kosten dan?’.

De training bestaat uit een pdf boordevol tips, mijn ervaringen die ik in 10 jaar ondernemen opdeed en een hoop praktische opdrachten. Alles zodat jij binnen één dag je passende prijs (of eigenlijk prijzen, want het is slim om meerdere tarieven te hebben) vindt én communiceert. Met een lach, in plaats van vlekken in je nek en het schaamrood op je kaken.

Wat moet dat kosten dan? leert jou veel meer dan passende tarieven te bepalen, zoals…
🤑 deze strategie zorgde ervoor dat dezelfde dienst van €50 naar €997 ging (en, ja, verkoopt nog steeds!)
🤑 welke slimme (prijs)strategieën zijn er allemaal en welk effect hebben ze op jou en je doelgroep?
🤑 waar houd je rekening mee als je een pilot draait, zodat de winst voor iedereen groot is?
🤑 deze bewezen effecten zorgen ervoor dat je meer verkoopt
🤑 de veelgehoorde dingen die niet kloppen, zoals dat je ‘geen prijzen kan noemen als je maatwerk levert’ (bullshit, baby) en waarom het niet waar is ‘dat jouw klanten dit noooooit betalen’

Je krijgt niks opgelegd. Je ontdekt de mogelijkheden, wat bij jou past en hoe je dat op jóuw manier inzet. Geen saaie tips als ‘verdubbel gewoon je prijs’, wel genuanceerde informatie en ervaringen.

Is 'Wat moet dat kosten dan?' een training voor jou?

Deze training is gemaakt voor alle creatieve dienstverleners en kennisondernemers die worstelen met hun prijzen — zowel startend als gevestigd. Verkoop je fysieke producten of run je een (online) winkel, dan is een deel van de handvatten en tips wellicht minder praktisch toepasbaar voor je.

Een onmisbare training voor (online) ondernemers — of je nu kennis of een dienst verkoopt.


Wat moet dat kosten dan? is gevolgd door al 60 ondernemers. Van fotografen tot copywriters en van zang- tot socialemediacoaches. 🎁 Nu met 6 briljante bonussen, o.a. hoe je een offerte maakt waar je ‘ja’ op krijgt, hoe je offertehoppers herkent (dat scheelt zo veel tijd!), hoe je reageert op mensen die je ’te duur’ vinden en meer.

De eerste kopers vragen hun passende prijzen al én hebben meer plezier in hun werk:

Praktische informatie

Ik hoop dat je, als je worstelt met je prijzen, jezelf deze training gunt. Want het is zo’n opluchting als je tarieven niet langer aanvoelen als problemen, maar juist als cadeautje. 🙏🏻 Koop ‘m nu, dan onderneem je in het vierde kwartaal met je passende prijs én een goed gevoel. Haal je dan je omzetdoel? 🔥

Bij wie koop je deze training over je tarief bepalen én communiceren?

Bij copywriter en ondernemerscoach Lenneke Manschot. Jaren geleden begon ik met een uurtarief van €50. Sterker nog: ik heb zelfs voor een woordprijs van een cent(!) gewerkt. Dat is prima, want iedereen begint ergens én het is een fijne manier om te starten. Je werk kost nog niet zo veel, dus het is ook veel minder erg als je een keer iets opfokt. Het is een strategie die ik nog steeds — na 10 jaar ondernemen — gebruik en waar je meer over leert in deze training. 

In al die jaren werken met creatieve kennisondernemers en dienstverleners met een groot, integer, empathisch hart én een missie om de wereld een stukje mooier te maken, merkte ik dat het vaak lastig is om ‘goed geld te vragen’. Ergens is het idee ontstaan dat je geen dikke boterham mag verdienen als je mensen helpt. I call bullshit; het is ook voor jou mogelijk om lekker te leven van je verdiende centen. Over die ontdekking deed ik zelf jaren, maar dat kan jij met deze training veel sneller.

Eind 2018 gooide ik mijn hele leven om. Naast mijn baan in loondienst werkte ik al een tijd als freelance copywriter, tot ik besloot ontslag te nemen en een huis te kopen aan de andere kant van het land. Per ongeluk in Lobith beland en vanuit daar creatieve (kennis)ondernemers en dienstverleners tekstuele aantrekkingskracht én vertrouwen en plezier in het ondernemen aan het geven. Life’s good.

P10887001.jpg