Speel met vuur - Tess Gerritsen

speel met vuur

Ik wierp weer eens een blik op mijn boekenkast en trok Speel met vuur van Tess Gerritsen eruit. Mooie cover, aansprekend stuk tekst op de voor- en achterkant en ik ben verkocht, hoor. Speel met Vuur belandde op mijn schoot en ik belandde op de bank om daar niet meer vanaf te komen totdat ik dit boek uitgelezen had. Maarre, wat vind ik er nou eigenlijk van? Ontdek het in deze recensie!

Waar gaat Speel met vuur over?

Julia Ansdell ontdekt bij toeval een muziekstuk in een antiekwinkeltje in Rome. Het gaat om een merkwaardig muziekstuk, de Incendio-wals. Als Julia weer thuis is in Boston, speelt ze het stuk voor het eerst. Het is een mooi stuk, maar het blijkt een onverklaarbaar angstaanjagend effect te hebben op haar kleine dochtertje. Elke keer als het meisje de muziek hoort, lijkt ze wel behekst. Julia is vastbesloten de oorsprong en het geheim van de wals te ontrafelen en ze reist af naar Venetië om haar antwoorden te vinden. Ze raakt verstrikt in het web van een oppermachtige familie, die ver gaat om Julia in haar zoektocht te belemmeren. En met ‘ver’ bedoel ik eigenlijk ‘heel ver’.

Speel met vuur - Tess Gerritsen

Mijn mening over Speel met vuur

Wát een boek! Dit is typisch zo’n boek waar je aan begint om het vervolgens niet meer weg te leggen totdat je het uit hebt. Het is een meeslepend verhaal en je wil echt weten wat er op de volgende bladzijde gebeurt of hoe Julia uit bepaalde situaties zal ontsnappen. Het verhaal zet je telkens op een dwaalspoor; als je denkt dat je weet hoe het verdergaat, gebeurt er weer iets totaal anders. Dit verhaal heeft me tot en met de laatste bladzijde in zijn greep gehouden en ik vond het oprecht jammer dat het boek uit was. Pas na het lezen van de laatste letter valt alles op zijn plek. Ik vind het knap hoe Tess Gerritsen in Speel met vuur een link heeft gelegd met de oorlog: het raakte me echt. Conclusie: Speel met Vuur is een fijn boek en met recht een aanrader te noemen.

♥ Waardering: 8,5.

Tess Gerritsen – Speel met vuur
The House of Books / 2015 / 9789044349115